Ad

Friday 5 October 2018

Rantai Safawi deh!

MyMetroArena
Malik Muhamad
sukanteam@nstp.com.my
 
KUALA TERENGGANU: Sebelum ini pertahanan kental skuad Terengganu FC (TFC), Kamal Azizi Zabri rakan sepasukan dengan penyerang Johor Darul Ta’zim (JDT), Safawi Rasid ketika menyarung jersi T-Team pada 2016.

Malah dua pemain itu antara tonggak penting jurulatih The Titans kelahiran Indonesia ketika itu, Rahmad Darmawan dalam aksi separuh akhir Piala Malaysia musim itu sebelum tunduk kepada Selangor dengan agregat 1-5.

Namun ia drama yang sudah menjadi lipatan sejarah dan kini dua pemain muda itu sudah memilih haluan berbeza dan bakal ‘bermusuh’ seketika apabila bertembung pada separuh akhir pertama Piala Malaysia di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, malam esok.

“Secara peribadi, ini separuh akhir kedua saya dalam Piala Malaysia dengan dua pasukan berbeza dan sudah tentu saya mahu memberikan aksi terbaik 100 peratus selepas gagal layak ke final ketika menyarung jersi T-Team tiga tahun lalu.

“Saya juga sudah bersedia untuk merantai pergerakan Safawi yang juga bekas rakan sepasukan biarpun pemain itu kini semakin mencipta nama bersama JDT dan skuad kebangsaan,” kata Kamal yang lebih mesra dipanggil ‘Ayoh’.

Ketika ditanya prestasi semasa juara bertahan itu, anak jati kelahiran Bukit Perah Ajil, Kuala Berang itu mengakui skuad Harimau Selatan antara pasukan terbaik Liga Malaysia dan sudah tentu pencabarnya perlu mempunyai strategi ampuh untuk menundukkan mereka.

“Hakikatnya kami sudah bersedia dan tidak gentar dengan reputasi skuad Harimau Selatan, apatah lagi pasukan itu sudah tidak kebal apabila tewas kepada Kuala Lumpur, Pahang dan Kelantan serta terbaharu kepada skuad Liga Perdana, MIFA.

“Kami mahu mencipta sejarah meraih kejuaraan kerana Piala Malaysia ada prestijnya tersendiri. Dengan semangat kekeluargaan yang begitu akrab dalam kalangan rakan, saya percaya kami mampu mara ke final,” kata pemain berusia 25 tahun itu.

SUMBER-Artikel ini disiarkan pada : Jumaat, 5 Oktober 2018 @ 8:11 P

No comments:

Post a Comment