Ad

Tuesday 3 November 2020

Safawi sedia rebut peluang dalam skuad utama Poetimenense

 SUKAN



SAFAWI kekal bersabar untuk menunggu peluang untuk beraksi bersama kelab Portimonense SC dalam aksi Liga Portugal kelmarin.

Safawi sedia rebut peluang dalam skuad utama Poetimenense

Oleh MUHAMAD ARDIE PUTRA SUHAIMI

3 November 2020, 10:20 am

PEMAIN sensasi Harimau Malaya, Safawi Rasid sabar menanti peluang untuk ditempatkan dalam skuad utama Portimo­nense SC pada perlawanan kompetitif selepas namanya tidak disenaraikan ketika pasukan itu tewas 1-2 kepada Santa Clara dalam aksi Liga Portugal kelmarin.

Kata Safawi, buat masa ini dirinya berada pada tahap terbaik, selain sudah selesa dengan kea­daan persekitaran selepas berhijrah secara pinjaman daripada Johor Darul Ta’zim (JDT) pada jendela perpindahan bulan lalu.

Namun, Safawi mengakui perebutan tempat dalam skuad utama sangat sengit memandangkan tahap dan kualiti bola sepak di Portugal sangat tinggi tambahan pula liga di sana diiktiraf antara lima saingan terbaik di Eropah.

Persaingan rebut tempat sangat sengit dan kita tahu Liga Portugal mempunyai kualiti yang sangat tinggi dan diiktiraf sebagai salah satu daripada lima liga terbaik di Eropah.

Saya percaya masa akan tiba dan peluang akan ada untuk saya buktikan kemampuan,” katanya kepada pemberita semalam.

Pemain berusia 23 tahun negara itu mengakui sangat positif selain cukup bermotivasi dalam usaha memikat jurulatih kerana apa yang penting adalah memberi tumpuan penuh pada sesi latihan.

Main atau tidak keputusan terletak di tangan jurulatih (Paulo Sergio). Paling penting tugas saya sebagai pemain profesional adalah memberi segalanya dalam latihan bersama skuad utama,” katanya lagi .

Pemain negara kelahiran Terengganu itu sebelum ini hanya membuat satu kemunculan bersama skuad bawah 23 (B-23) tahun Portimonense SC ketika tewas 1-3 kepada Sporting Lisbon dalam aksi Liga Revelacao B-23 di Stadium Dois Irmaos pada 16 Oktober lepas.SUMBER-KOSMO ONLINE

No comments:

Post a Comment