Ad

Sunday 24 March 2019

Safawi penyelamat Malaysia

BINTANG muda negara,  Akhyar Rashid melakukan tandukan ke arah
BINTANG muda negara, Akhyar Rashid melakukan tandukan ke arah pintu gol Laos sambil dicabar oleh pertahanan lawan dalam aksi kedua Kumpulan J Kelayakan Piala AFC 2020 di Stadium Shah Alam, malam ini. - IQBAL ROSLI
24 Mac 2019 10:39 PM

SHAH ALAM 24 Mac - Jaringan pemain gantian, Safawi Rasid pada lewat permainan memastikan Malaysia mengutip tiga mata berharga selepas berhempas pulas menewaskan Laos 1-0 dalam perlawanan kedua Kumpulan J, Kelayakan Kejuaraan AFC B-23 di Stadium Shah Alam, sebentar tadi.

Safawi yang dibawa masuk pada minit ke-54 menyempurnakan sepakan bebas dari luar kotak penalti pada minit ke-81 untuk memastikan anak-anak buah Datuk Ong Kim Swee mengutip kemenangan kedua berturut-turut.


Tugas berat bakal menanti Malaysia dalam aksi terakhir Kumpulan J, Selasa ini apabila mereka bertemu China yang mengungguli kedudukan teratas dengan mengutip enam mata maksimum, malah meledakkan 13 gol, selain tidak dibolosi.

Hanya juara setiap kumpulan akan layak ke pusingan akhir secara automatik diikuti lima pasukan terbaik di tempat kedua dan itu bermakna skuad kendalian Kim Swee perlu menewaskan China di venue sama bagi memastikan slot automatik menjadi milik mereka.

Kim Swee perlu meningkatkan lagi ketajaman barisan serangan sekiranya berhajat melakar kemenangan ke atas China selain, barisan pertahanan perlu berhati-hati dengan bola hantaran tinggi yang menjadi kelebihan buat lawannya itu.

Satu lagi aksi Kumpulan J menyaksikan China membelasah Filipina 8-0 di venue yang sama di sebelah petang biarpun merehatkan sebahagian besar tonggak utama. - UTUSAN ONLINE
SUMBERArtikel Penuh: http://www.utusan.com.my/sukan/bola-sepak/safawi-penyelamat-malaysia-1.868961#ixzz5jAC2QG00
© Utusan Melayu (M) Bhd

No comments:

Post a Comment