Ad

Wednesday 31 May 2017

Negeri Sembilan ke Liga Super



ARKIB : 04/07/2005

KUALA LUMPUR - Negeri Sembilan menjadi pasukan pertama daripada Liga Perdana berjaya melayakkan diri ke saingan Liga Super musim depan selepas mencatat kemenangan selesa 3-0 ke atas Polis di padang UiTM Shah Alam, semalam.

Dibantu oleh kegagalan PKNS untuk menewaskan Terengganu apabila sekar mencatat keputusan seri 1-1 membolehkan Negeri Sembilan dinobatkan selaku juara Liga Perdana Kumpulan A.

K. Rajan meletakkan Negeri Sembilan di depan pada minit ke-45 sebelum Latif Seriki menambah gol kedua pada minit ke-83 manakala gol ketiga menyusul menerusi Christian Bekamenga pada minit ke-88.

Bagaimanapun, saingan dalam Kumpulan A masih terbuka walaupun Selangor berjaya menewaskan Kedah 1-0 di Stadium Darul Aman.

Kini Selangor berdepan dengan satu lagi ujian apabila MK Land kini menjadi penghalang terbaru yang boleh meleburkan impian Merah Kuning untuk mengikut jejak langkah Negeri Sembilan dengan baki dua perlawanan yang tinggal.

Gol kemenangan Selangor dijaringkan oleh Muhammad Khalid Jamlus pada minit ke-37 apabila merembat kencang di penjuru kiri gol tuan rumah.

Kekecewaan 35,000 penyokong tuan rumah apabila Kedah gagal mengambil peluang dengan Selangor yang bermain dengan sembilan pemain apabila Khalid dan Amri Yahyah di buang padang pada minit ke-42 dan ke-57.

Di Stadium Selayang, penyerang import baru Mario Mijatobic dari Croatia meledakkan jaringan hatrik bagi membantu MK Land mencapai kemenangan besar menewaskan TNB 4-1.

Kemenangan itu cukup menggembirakan buat MK Land untuk menduduki tangga kedua liga memintas Kedah yang tewas 0-1 kepada Selangor.

Kini MK Land berpeluang cerah untuk menyekat hajat Merah Kuning daripada layak ke Liga Super musim depan.

Di Stadium Hang Tuah, Melaka mengutip tiga mata berharga apabila mencapai kemenangan tipis 1-0 ke atas NTFA.

Gol kemenangan Melaka dijaringkan oleh Farderin Kader menerusi tandukan kencangnya pada minit ke-11.

Di Stadium Negara Hasanal Bolkiah, Kuala Lumpur mencatat kemenangan tipis 1-0 ke atas Brunei.

Di Stadium Petaling Jaya, PKNS gagal mencuri peluang dengan kelebihan bermain di gelanggang sendiri apabila sekadar mencatat keputusan seri 1-1 bertemu Terengganu.

Keputusan itu meleburkan impian PKNS untuk mencabar Negeri Sembilan menjulang Liga Perdana.

Di Stadium Jcorp Pasir Gudang, Johor FC memahatkan kemenangan selesa apabila menewaskan Johor 1-0.

sumberArtikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2005&dt=0704&pub=Utusan_Malaysia&sec=Sukan&pg=su_03.htm#ixzz4ihql94N2
© Utusan Melayu (M) Bhd

No comments:

Post a Comment