Ad

Friday 26 July 2019

Tokok trofi

MyMetroArena
Firdaus Hashim
firdaushashim@hmetro.com.my
 
AKSI final Piala FA berdepan Perak di Stadium Nasional Bukit Jalil, malam ini menjadi misi ‘serampang dua mata’ buat ketua pasukan Kedah, Baddrol Bakhtiar.

Ia kerana perlawanan itu bukan saja menjadi medan buat skuad Lang Merah menjulang kejuaraan sulung musim ini, malah Baddrol turut mengintai peluang menambah koleksi kejuaraan Piala FA yang keempat selepas memenanginya pada 2007, 2008 dan 2017.

Apapun, ia bukan tugas mudah buatnya apabila berdepan skuad The Bos Gaurus yang turut diperkuatkan dengan pemain ternama tempatan selain trio import dari Brazil iaitu Leandro, Ronaldo Henrique Silva dan Careca.

Justeru, pemain berpengalaman berusia 31 tahun itu menuntut rakan sepasukan tidak memandang mudah sambil berharap barisan pemain muda Kedah mampu menyerap segala tekanan, sekali gus keluar selaku juara.

“Misi saya kali ini adalah untuk mengumpul piala keempat (Piala FA) pada tahun ini. Saya mengharapkan pemain pasukan Kedah malam esok (malam ini) fokus dengan lebih tinggi dan bagilah apa yang ada malam itu habis-habisan dan buatlah terbaik pada final nanti,” katanya pada sidang media Piala FA, di sini, semalam.

Jelasnya, dia turut mengingatkan rakan sepasukan supaya berjaga-jaga dengan provokasi tonggak tengah Perak, Leandro.

“Bagi saya sendiri, provokasi daripada Leandro kita kena faham permainan dia memang macam itu. Jadi bagi kita dah main lama di Liga Malaysia, kita buat macam biasa jelah buat tak tahu,” katanya.

SUMBER-Artikel ini disiarkan pada : Sabtu, 27 Julai 2019 @ 6:10 AMSUMBER

No comments:

Post a Comment