Ad

Saturday 2 February 2019

Kelantan Red Warriors lebih pro

MyMetroArena
Attirmidzie Rahman
sukanteam@nstp.com.my
 
BAGI menjadikan Kelantan pasukan yang lebih profesional dan terancang, persatuan bola sepak negeri itu mengumumkan penubuhan syarikat Kelantan Red Warriors Sdn Bhd.

Presiden Persatuan Bolasepak Kelantan (KAFA), Bibi Ramjani Ilias Khan berkata, penubuhan syarikat itu dengan kerjasama Myinspiration Sdn Bhd dapat memacu kemajuan bola sepak negeri itu dalam tempoh jangka panjang.

Langkah itu dilihat seiring dengan saranan Liga Bolasepak Malaysia (MFL) untuk mengangkat status bola sepak negara ke arah profesional sepenuhnya melalui perancangan lebih efektif.

“Pada masa sama, penubuhan syarikat ini dapat membantu menyediakan keperluan kewangan yang lebih mampan dan teguh.

“Keputusan ini dipersetujui sebulat suara oleh Exco KAFA dengan satu hasrat untuk membawa pasukan negeri mampu bergerak lebih tersusun dan maju,” katanya dalam satu kenyataan media di sini, hari ini.

Menurutnya, kedua-dua pihak begitu optimis dan komited dalam merealisasikan pembangunan pemain pasukan Liga Perdana, Piala Presiden dan Piala Belia.

“Insya-Allah KAFA akan mengadakan satu sidang media bersama dalam masa terdekat untuk mengumumkan rancangan terperinci seperti yang dipersetujui,” katanya.

SUMBERArtikel ini disiarkan pada : Sabtu, 2 Februari 2019 @ 7:35 PM

No comments:

Post a Comment