Ad

Monday 18 February 2019

Safee tinggalkan Perlis, PFA tidak berperikemanusiaan dan berhati perut

SAFEE Sali
SAFEE Sali. - UTUSAN ONLINE
MOHD. HAFIZ ABD. MUTALIB

18 Februari 2019 8:18 PM

KANGAR 18 Feb. - Bekas penyerang sensasi kebangsaan, Safee Sali mengesahkan tidak lagi bersama pasukan Perlis.

Perkembangan itu sekali gus memberi tamparan hebat kepada Persatuan Bola Sepak Perlis (PFA) yang masih gagal melunaskan gaji para pemain dan barisan kejurulatihan sejak tiga bulan lalu.


Dijangka lebih ramai pemain termasuk Mohd. Badri Radzi atau Piya bakal mengangkat kaki meninggalkan Singa Utara yang sedang beraksi dalam Liga Perdana ketika ini.

Safee dalam status Facebooknya hari ini berkata, beliau membuat keputusan untuk tidak lagi bersama Perlis selepas mendapati pihak pengurusan gagal memainkan peranan dengan baik.

Katanya, keputusan itu juga bertujuan memberi pengajaran kepada PFA yang disifatkan tidak berperikemanusiaan dan berhati perut.

“Segala yang saya curahkan dengan ikhlas memang tidak ada maknanya bagi pihak pengurusan. Pemain dan barisan kejurulatihan sudah bagi yang terbaik sama ada dalam latihan mahupun dalam perlawanan.

“Sayang memang sayang tapi keputusan saya tekad demi memberi pengajaran kepada pengurusan yang tidak berperikemanusiaan dan tiada berhati perut.

“Sudah banyak pengorbanan pihak jurulatih dan pemain lakukan... Mungkin ini jalan yg terbaik buat masa sekarang. Kita hanya boleh merancang tapi memang pasti Allah SWT yang tentukan 

No comments:

Post a Comment