Ad

Saturday 2 February 2019

Red Warriors mahu pikat pemain ke-12

NIK AKIF SYAHIRAN
NIK AKIF SYAHIRAN
02 Februari 2019 3:00 AM
KOTA BHARU 1 Feb. – Kemenangan dalam aksi pembukaan Liga Perdana menentang Selangor United di Selayang esok amat penting buat Kelantan jika mahu mengembalikan semula keyakinan penyokong.

Pemain tengah Kelantan, Nik Akif Syahiran Nik Mat berkata, pertemuan itu pasti amat dinantikan peminat Red Warriors bagi menilai kekuatan sebenar pasukan untuk mengharungi saingan liga musim ini.


“Ia tekanan kepada kami kerana perlawanan itu akan memberikan kesan terhadap kehadiran penyokong ke stadium sepanjang liga berlangsung.

“Jika keputusan tewas, sekurang-kurang kami perlu memberikan persembahan yang terbaik bagi memberikan keyakinan kepada penyokong untuk terus bersama kami,” katanya hari ini.

Kelantan antara nama besar dalam saingan Liga Super yang terpaksa beraksi pada Liga Perdana musim ini selepas gagal mengekalkan kedudukan 10 teratas pada saingan Liga Super musim lalu.

Nik Akif berkata, dia juga mengharapkan tiga pemain import baharu pasukan itu memainkan peranan yang besar bagi membantu pasukan untuk membawa pulang tiga mata ke Kota Bharu.

“Sepanjang sesi latihan dan beberapa perlawanan pemanas badan saya lihat ketiga-tiga pemain import menunjukkan impak positif kepada pasukan, terutama bahagian serangan dengan kehadiran penyerang import dari Uruguay, Raul Adres Tarragona.

“Posisi tengah, saya akan berusaha sedaya mampu untuk mencipta peluang kepada barisan penyerang untuk menjaringkan gol,” katanya.

SUMBERArtikel Penuh: http://www.utusan.com.my/sukan/bola-sepak/i-red-warriors-i-mahu-pikat-pemain-ke-12-1.833983#ixzz5eQiqAVkZ
© Utusan Melayu (M) Bhd

No comments:

Post a Comment