Ad

Monday 28 December 2020

Kontrak Hadi Fayyadh dilanjutkan setahun

Oleh MUHAMAD ARDIE PUTRA SUHAIMI



PENYERANG muda negara, Hadi Fayyadh Abdul Razak mendapat tonik terbaik selepas kontraknya bersama kelab berpangkalan di Jepun, Fagiano Okayama dilanjutkan untuk tempoh setahun lagi.

Sebagai rekod, bekas pemain pasukan Johor Darul Ta’zim (JDT) itu telah berkelana dengan kelab yang beraksi pada Divisyen 2 Liga Jepun itu sejak musim 2018.

Pengarah Urusan Yakult Malaysia, Hiroshi Hamada selaku penyelaras karier Hadi di Jepun mengesahkan pihak pengurusan Okayama sangat gembira dengan peningkatan prestasi pemain berusia 20 tahun itu.

Saya dimaklumkan pasukan Fagiano Okayama membuat keputusan untuk menyambung kontrak Hadi selepas melihat peningkatan mutu permainan, disiplin dan semangat yang ditunjukkan sepanjang tahun 2020.

Mereka percaya dengan memberikan peluang untuk dia terus bersama kelab itu akan dapat meningkatkan lagi kemahiran untuk terus memberikan permainan terbaik pada musim akan datang.

Mungkin ada perancangan istimewa buat Hadi bagi tahun 2021 tetapi segalanya masih belum diputuskan,” kata Hamada semalam.

Sementara itu, Hadi Fayadh menyifatkan lanjutan kontrak bersama Fagiano Okayama adalah peluang untuk dia terus menggilap bakat diri serta memperbaiki kelemahan untuk menjadi pemain bola sepak profesional terbaik.

Terima kasih kepada pengurusan kelab atas kepercayaan diberikan dan sentiasa membantu sepanjang dua tahun saya di sini.

Saya akan terus melakukan yang terbaik untuk meningkatkan potensi diri serta memperbaiki kelemahan yang ada,” katanya.SUMBER-SUKAN KOSMO ONLINE

No comments:

Post a Comment