Ad

Tuesday 29 December 2020

Mungkin gantung but awal - Shukur

MyMetroArena



Malik Muhamad

sukanteam@nstp.com.my

Kuala Terengganu: Selepas tidak lagi menjadi ahli keluarga pasukan Terengganu FC (TFC) musim depan, bekas tonggak tengah kebangsaan, Shukur Jusoh tidak menolak kemungkinan akan gantung but biarpun masih mengidam beraksi dalam saingan Liga Malaysia (Liga M).

Malah pemain yang pernah beraksi bersama pasukan Harimau Muda A, skuad kebangsaan Bawah 21 dan 23 Tahun selain pasukan senior turut membayangkan karier bola sepaknya bakal berakhir lebih awal selepas tidak mendapat sebarang tawaran setakat ini.

"Sukan bola sepak adalah sebahagian dalam hidup saya lebih-lebih lagi sukan ini diminati sejak di bangku sekolah rendah lagi sehinggalah terpilih menyarung jersi negeri dan skuad kebangsaan.

"Namun mungkin segala-galanya bakal tinggal kenangan kerana sehingga kini saya belum mendapat sebarang tawaran daripada mana-mana pasukan yang mahukan khidmat saya musim depan.

"Sekiranya tiada rezeki untuk saya teruskan dalam kerjaya ini mungkin sudah tiba masanya saya mengundur diri biarpun begitu sukar untuk mengungkapkan dengan kata-kata.

"Ini kerana saya belum lagi bersedia untuk gantung but kerana dengan usia 31 tahun, saya masih boleh lagi beraksi di padang dalam saingan kompetitif.

"Tapi jika ada tawaran daripada mana-mana pasukan yang inginkan khidmat saya, saya bersedia berbincang selain akan membatalkan hasrat untuk bersara dalam sukan ini," kata Shukur kepada Sukan NSTP.

Kenangan paling manis pemain itu apabila berjaya membantu pasukan negara merangkul kejuaraan pada pentas Sukan SEA 2011 di Jakarta selepas memusnahkan impian Indonesia menerusi penentuan sepakan penalti 5-4 selepas kedudukan masa sebenar terikat 1-1.

Sebelum ini pemain yang pernah menyarung jersi pasukan Selangor, FELDA United, Angkatan Tentera Malaysia (ATM) dan Terengganu FC II (TFC II) itu mengimpikan peluang untuk beraksi buat kali kedua dalam kancah Piala AFC bersama TFC musim depan selepas kali pertama pada 2012.

Namun dengan penyingkiran daripada skuad kendalian Nafuzi Zain itu, impian Shukur untuk membuat penampilan kali kedua dalam pentas Asia bersama penjaga gol, Mohd Shamirza Yusoff yang dikekalkan pengurusan TFC berkecai

SUMBER-Artikel ini disiarkan pada : Selasa, 29 Disember 2020 @ 3:57 PM

No comments:

Post a Comment