Ad

Friday 8 November 2013

Annuar: Pemain Kelantan jangan cipta alasan

  • NOOR HAFIZA CHE ABDULLAH
    8 November 2013
  • Annuar MusaAnnuar MusA
PRESIDEN Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa), Tan Sri Annuar Musa mahu pemain Kelantan yang membuat keputusan untuk berubah angin ke pasukan lain musim depan bersikap jujur tanpa berselindung dengan pelbagai alasan yang mengarut.

Menulis di laman Facebooknya hari ini, Annuar yang masih dalam penggantungan berkata, pemain terbabit haruslah menceritakan hal sebenar atas alasan apa untuk berubah angin dan janganlah malu untuk memberitahu hal yang sebenar kepada peminat.

"Ada yang berpura-pura menulis di dalam facebook kononnya sayang untuk meninggalkan The Red Warriors (TRW). Kalau boleh nak saya ceritakan sepenuhnya bagaimana saya memujuk rayu sesetengah dari mereka, tapi tak perlu rasanya kerana bagi saya mereka tahu perkara sebenar.

"Jadi, saya rasa mereka perlu menceritakan hal yang sebenar, apa nak malu. Cerita sahaja apa demand yang tak dapat Kafa tunaikan itu. Kami sendiri sudah redha dengan kehendak pemain.

"Bagi kami yang nak pergi pergilah, tapi tak perlu mereka nak reka alasan," katanya.

Beliau berkata demikian susulan kenyataan pemain sayap Kelantan, Norfarhan Muhammad yang terkilan dengan bapa pembangunan bola sepak Kelantan itu apabila menyenaraikan nama pemain yang akan berpindah termasuk nama beliau dalam Facebooknya meskipun pada waktu itu beliau belum membuat keputusan.

Norfarhan atau lebih dikenali sebagai ‘Ben 10’ berkata, hasrat untuk kekal bersama TRW hampir menjadi kenyataan kerana pada awalnya Annuar bersetuju dengan permintaannya namun terkilan apabila Ahli Parlimen Ketereh itu menarik balik apa yang dipersetujui kerana ada masalah yang tidak dapat dielakkan.

"Saya akui pernah berunding dengan Johor Darull Takzim (JDT), namun pada masa sama saya masih menyimpan hasrat untuk bersama TRW kerana mahu menebus kekecewaan gagal mempertahankan Piala Malaysia tahun depan.

“Bagaimanapun, saya terkejut apabila beliau (Annuar Musa) menyenaraikan nama pemain yang akan berpindah termasuk nama saya dalam Facebooknya meskipun pada waktu itu saya belum membuat keputusan. Tiada apa yang dapat saya lakukan sekarang selain akan fokus dengan JDT bermula musim depan,” katanya.

Tambah Annuar, pintu Kafa tetap terbuka sampai sekarang untuk mana-mana pemain yang ingin kembali bersama Kelantan memandangkan tarikh tutup pendaftaran untuk pemain tempatan pada 17 Disember depan.

"Siapa pun datang dan pergi, TRW tetap teruskan perjuangan dan tidak bergantung kepada individu. Kita sepasukan, rebah bangun bersama yang setia kepada TRW.

"Apa pun, yang sudah berkhidmat kita ucapkan terima kasih, meskipun Kafa tak kaya dengan wang tapi kita tidak miskin semangat dan hati budi. Itulah Kelantan," ujar Annuar.

Selain Norfarhan, Azizi, S. Subramaniam, Mohd. Shakir dan Mohd. Daudsu juga dikhabarkan menyertai Harimau Selatan manakala Mohd. Rizal dikatakan bakal berhijrah ke Selangor.

Indra Putra pula berhijrah ke Felda United dan Mohd. Izuan masih merahsiakan pasukan yang akan disertainya musim depan.

No comments:

Post a Comment