Ad

Thursday 24 May 2018

'Mujur ada Apek...'

MOHAMAD FAZRUL ABDUL MAJID 13 MEI 2018
'Mujur ada Apek...'
Aksi tangkas Apek di Ipoh menjadi bualan penyokong Melaka United.
PENGENDALI Melaka United, E Elavarasan mengakui ketangkasan Khairul Fahmi Che Mat atau Apek menyelamatkan gawang menjadi penyumbang utama pasukannya berjaya mengikat Perak 0-0 di Ipoh semalam.

Ujarnya, penjaga gol berusia 29 tahun itu telah membantu dalam memperbaiki kelemahan di kubu terakhir pasukan yang sebelum ini sering menjadi lubuk gol pihak lawan ketika dikawal Zamir Selamat.


"Ya, Apek telah memberi impak yang besar dalam perlawanan ini. Walaupun Perak beraksi agresif untuk mencari gol, tetapi Apek begitu tenang mengawal kubu kami daripada dibolosi.

"Saya yakin kelemahan di barisan pertahanan sudah mula diperbaiki dengan kehadiran Apek dan pertukaran posisi beberapa tonggak pertahanan yang mana kita boleh melihat peningkatan yang besar untuk pasukan," katanya.

Bagaimanapun, Elavarasan percaya sesuatu perlu dilakukan di barisan serangan memandangkan beliau melihat penyerangnya sedikit bergelut untuk menembusi gawang pihak lawan.

"Saya akui barisan depan memang perlu diperbaiki dan kami akan terus memantau mengenai perkara ini dengan lebih dekat. Sama ada perlu melakukan pertukaran pemain atau tidak itu akan dibincangkan dengan pihak pengurusan.

"Apa pun secara keseluruhan satu mata di tempat lawan ini sudah cukup baik bagi saya untuk perlawanan pertama sebagai jurulatih," katanya lagi.

SUMBER-SINAR HARIAN ONLINE 13 MEI 2018

No comments:

Post a Comment