Ad

Wednesday 18 September 2019

Melaka pilih jalan sukar

SUKAN»Bola
Ahad, 15 September 2019 | 6:51pm
 
KETUA Jurulatih Melaka United, Zainal Abidin Hassan. NSTP/Rasul Azli Samad
Melaka pilih jalan sukar
Oleh Mohd Fitrie Muhamad
mfitrie@bh.com.my
SHAH ALAM: Pengendali Melaka United Zainal Abidin Hassan mengakui pasukannya berdepan tekanan untuk menghadapi aksi terakhir bagi memburu slot suku akhir Piala Malaysia musim ini.

Ketika Melaka dan Selangor memerlukan kemenangan pada aksi kelima Kumpulan D untuk segera menempah tempat ke saingan kalah mati, sebaliknya pula berlaku apabila kedua-duanya sekadar terikat 1-1.

Malah kejayaan FELDA United FC meraih kemenangan 1-0 ke atas PDRM FA, menjadikan persaingan kini terbuka buat keempat-empat pasukan dan hanya akan ditentukan pada perlawanan terakhir, Rabu ini.

"Belum ada pasukan yang layak dan keempat-empat pasukan pasti ada tekanan. Semua pasukan akan berikan segala-galanyanya pada perlawanan selepas ini,” kata Zainal.

"Saya pun mahu layak, jadi untuk melepasi peringkat kumpulan, kami kena tingkatkan lagi prestasi kami. Apabila kami mendapat bola, ia adalah serangan dan bila tidak ada bola, automatik kita akan bertahan.

"Cuma yang penting, macam mana kita bertahan dan siapa yang perlu lakukan tugas bertahan terlebih dulu. Itu perkara yang saya tekankan kepada pemain."

Pada perlawanan malam tadi, Mohd Khyril Muhymeen Zambri membuka jaringan buat Red Giants pada minit ke-38 namun Saiful Ridzuwan Selamat kembali menyamakan kedudukan 10 minit kemudian.

Mengulas lanjut prestasi anak buahnya Zainal berkata, satu mata adalah keputusan berbaloi buat Melaka ketika lawan mereka adalah pasukan berstatus gergasi.

"Memang niat kami untuk dapatkan tiga mata tetapi malangnya kami bermain dengan 'gergasi' dan sudah pasti kami perlu berhati-hati. Di babak kedua, kami kena lebih menyerang dan Alhamdulillah kami berjaya mendapatkan gol penyamaan," katanya.
SUMBER-BERITA HARIAN ONLINE Ahad, 15 September 2019 | 6:51pm

No comments:

Post a Comment