Ad

Thursday 8 June 2017

Perak juara Sumbangsih



ARKIB : 04/12/2005

KUALA LUMPUR - Naib juara Piala FA musim lepas, Perak mempertahankan gelaran Piala Sultan Ahmad Shah buat musim kedua berturut-turut apabila berpesta gol menjinakkan juara Piala Malaysia, Selangor 4-1 dalam perlawanan Sumbangsih di Stadium Nasional Bukit Jalil di sini, semalam.

Perak yang turun tanpa enam pemain utama yang mewakili skuad kebangsaan di Sukan SEA di Manila tidak menghadapi masalah untuk menewaskan Selangor yang menurunkan kesebelasan utama ketika menjulang Piala Malaysia, Piala FA dan Liga Perdana musim lalu.

Kemenangan manis skuad Seladang menebus kekalahan mereka 2-4 kepada Selangor dalam perlawanan akhir Piala FA musim lalu.

Perak memperoleh jaringan menerusi Keita Mandjou (m-60), Abdoulaye Traore (m-67, m-78) dan Ahmad Shahrul Azhar (m-83) untuk membawa pulang Piala Sultan Ahmad Shah.

Gol tunggal Selangor dijaringkan oleh K. Sanbagamaran pada minit ke-69.

Di Stadium Utama, Kangar, tuan rumah Perlis diikat 1-1 oleh Telekom Melaka.

Zainuddin Ariffin menjaringkan gol penyamaan untuk pasukan tuan rumah pada minit ke-44 selepas Efendi Malek meletakkan Telekom Melaka di depan pada minit ke-12.

Di Stadium Tuanku Abdul Rahman, Paroi, Negeri Sembilan memulakan kempen dengan bergaya apabila menewaskan Pahang 1-0.

Walaupun bermain 10 orang selepas Bahtiar Othman dibuang padang minit ke-39, Negeri Sembilan mampu menyerang dan gol tunggal perlawanan diperoleh menerusi Anuar Jusoh pada minit ke-48.

Di Stadium Bandaraya, Pulau Pinang turut gagal mengambil kesempatan aksi di laman sendiri apabila diikat 0-0 oleh MPPJ Selangor.

sumberArtikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2005&dt=1204&pub=Utusan_Malaysia&sec=Sukan&pg=su_03.htm#ixzz4jOr99cG9
© Utusan Melayu (M) Bhd

No comments:

Post a Comment