Ad

Monday 3 February 2020

JDT dicalon Kelab Terbaik AFC


SUKAN»Bola
Isnin, 3 Februari 2020 | 11:33pm
Johor Darul Ta’zim (JDT) terus melonjak selepas kelab itu dicalonkan Konfederasi Bola Sepak Asia (AFC) untuk anugerah Kelab Terbaik Piala AFC Sepanjang Dekad. - Foto FB JOHOR Southern Tigers
JDT dicalon Kelab Terbaik AFC
Oleh Zulfaizan Mansor
zulfaizan@bh.com.my
KUALA LUMPUR: Nama juara Liga Super enam kali berturut-turut Johor Darul Ta’zim (JDT) terus melonjak selepas kelab itu dicalonkan Konfederasi Bola Sepak Asia (AFC) untuk anugerah Kelab Terbaik Piala AFC Sepanjang Dekad.

Skuad Harimau Selatan dicalonkan bersama empat pasukan lain termasuk dua kelab Kuwait, Kuwait SC, Qadsia SC, Al Ahed dari Lubnan dan Air Force Club (Iraq).

JDT yang membuat penampilan pertama yang cukup mengagumkan dalam saingan Piala AFC edisi 2015 apabila menjulang trofi itu, adalah satu-satunya pasukan dari Asia Timur yang dicalonkan.

Malah, JDT menjadi satu-satunya pasukan dari Malaysia yang berjaya melangkah ke separuh akhir dan kelab Asia Tenggara yang pertama muncul pada perlawanan akhir, sekali gus berjaya memenangi trofi berprestij itu.

Peminat berpeluang menentukan pemenang anugerah itu dengan membuat undian di laman web rasmi AFC. Proses undian boleh dibuat hingga Ahad ini.

JDT kini dianggap kelab paling berjaya di negara ini menerusi pengurusan yang profesional dan kejayaan yang diraih selain menjadi wakil tunggal Malaysia di Liga Juara-Juara Asia (ACL).[1]




[i1 https://www.bharian.com.my/sukan/bola/2020/02/652374/jdt-dicalon-kelab-terbaik-afc

No comments:

Post a Comment