Ad

Saturday 22 February 2020

Kuala Lumpur tidak kecewa


MyMetroArena
 
Mohd Rafi Mamat
sukanteam@nstp.com.my
PERTEMUAN persahabatan dengan pasukan Pahang di Stadium Darulmakmur, malam tadi membongkar kelemahan yang masih terdapat dalam skuad Kuala Lumpur sebelum aksi pertama saingan Liga Perdana, minggu depan.

Ini ditegaskan ketua jurulatihnya, Mohd Nidzam Adzha Yusoff berpuas hati dengan pertemuan pemanas badan itu walaupun skuad bimbinganya tewas 1-3 kepada tuan rumah yang sememangnya memiliki banyak kelebihan.

Katanya, pada lapan perlawanan persahabatan sebelum ini skuad The Hawks mencatat kemenangan bergaya membenam semua lawan yang bertindak menurunkan barisan pemain simpanan.

Namun pada pertemuan dengan Tok Gajah malam tadi katanya, tuan rumah tampil menurunkan kesebelasan utama termasuk kelibat lima pemain import.

“Saya berpuas
Beliau berkata, akan berusaha memperbaiki beberapa kelemahan sebelum berhadapan perlawanan pertama bertemu Kelantan di tempat lawan pada Sabtu minggu depan.

Mohd Nidzam berkata, dia menaruh sepenuh kepercayaan kepada barisan pemain yang ada mampu mengalas cabaran The Hawks musim ini, kelibat pemain senior Indra Putra Mahyuddin dan Shukor Adan terus ditagih untuk menjadi kemudi pada setiap perlawanan dilalui.

“Saya berharap misi mencatat kejayaan membanggakan pada saingan Liga Perdana musim ini menjadi kenyataan dalam usaha menempati diri dalam kancah Liga Super tahun depan.

“Cabaran Liga Super tidak terlalu berat jika dibandingkan dengan kempen Liga Super yang membariskan pasukan terbaik negara,” katanya yang ingin menjulang Piala Liga Perdana bersama pasukan The Hawks.

SUMBER-Artikel ini disiarkan pada : Sabtu, 22 Februari 2020 @ 6:59 PM

No comments:

Post a Comment