Ad

Tuesday 5 December 2017

Nicol juara Terbuka Belanda


 

ARKIB : 08/09/2008
NICOL David muncul juara skuasy Terbuka Belanda selepas menewaskan Natalie Grinham dari Belanda pada perlawanan akhir, semalam.

KUALA LUMPUR - Datuk Nicol Ann David mempertahankan kejuaraan Terbuka Belanda yang dimenanginya tahun lepas selepas menewaskan Natalie Grinham dari Belanda semalam.

Pemain nombor satu dunia itu hanya memerlukan 55 minit untuk merangkul kejuaraannya yang ketujuh tahun ini dengan menjinakkan Grinham 11-9, 11-9, 11-4.

''Ia merupakan satu perlawanan yang hebat, kami bermain dengan beberapa rali yang panjang seperti yang sentiasa kami bermain ketika bertemu sesama sendiri dan saya tidak rasa seperti menang 3-0.

''Dia berjaya bermain dengan baik apabila mempunyai peluang, dia berlatih di gelanggang ini dan dia bermain dengan baik pada permainan pertama.

''Saya terpaksa mencari rentak dan saya amat bertuah akhirnya berjaya mengutip mata berharga ketika dua permainan awal.

''Saya sangat gembira dengan kemenangan ini selepas saya memberi fokus sepenuhnya dan akhirnya memenangi Terbuka Belanda sekali lagi, saya akan cuba mempertahankan kejuaraan tahun depan,'' kata Nicol.

Ia merupakan kemenangan kesembilan Nicol ke atas Grinham selepas mereka bertemu sebanyak 10 kali dalam kejohanan utama.
SUMBERArtikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2008&dt=0908&pub=Utusan_Malaysia&sec=Sukan&pg=su_01.htm#ixzz50NjmWFyj

© Utusan Melayu (M) Bhd

No comments:

Post a Comment