Ad

Sunday 29 July 2018

Kelantan tempah slot ke Piala Malaysia

MyMetroArena
Hasbullah Ibrahim
sukanteam@nstp.com.my
 
KELANTAN mengesahkan tempat ke saingan Piala Malaysia selepas berjaya menewaskan Pahang 2-1 pada aksi terakhir Liga Super di Stadium Sultan Muhammad ke IV, malam ini.

Bagaimanapun, skuad Kijang yang menamatkan saingan liga di tangga ke-11 selepas mengumpul 18 mata terpaksa beraksi dalam saingan Liga Perdana, musim depan.

The Red Warriors (TRW) mencipta peluang pada minit ketiga dan minit ke-12, namun percubaan daripada Muhammad Danial Ashraf Abdullah dan Cristiano Santos tersasar.

Pahang hampir mendahului tuan rumah menerusi percubaan Muhammad Zubir Azmi pada minit ke-19, namun bola ditampan keluar penjaga gol Kelantan, Mohamad Faridzuean Kamaruddin.

Akhirnya, tuan rumah menghukum kealpaan benteng pelawat pada minit ke-42 menerusi Danial Ashraf yang memerangkap Mohd Helmi Eliza Elias selepas mendapat umpanan tepat daripada Mohd Haikal Nazri.

Bersambung babak kedua, Iwuji Amutu menjaringkan gol penyamaan pada minit ke-65 selepas mudah menyudahkan sepakan lintang Matthew Davies untuk menewaskan Faridzuean Kamaruddin.

TRW yang dibimbing Yusri Che Lah tidak menunggu lama untuk kembali mendahului menerusi Shafiq Shaharudin pada minit ke- 76 sekali gus mengesahkan kemenangan terakhir dalam kempen Liga Super.

SUMBER-Artikel ini disiarkan pada : Ahad, 29 Julai 2018 @ 11:36 PM

No comments:

Post a Comment