Ad

Friday 13 July 2018

Saya profesional: Apek


SUKAN»Bola
Jumaat, 13 Julai 2018 | 9:26pm
 
KHAIRUL Fahmi Che Mat. - Foto NSTP
Saya profesional: Apek
Oleh Nazri Abu Bakar
sukanteam@nstp.com.my

MELAKA: Kapten Melaka United (MU), Khairul Fahmi Che Mat tidak berasa gusar dan janggal beraksi di Kota Bharu bagi berdepan skuad negeri kelahirannya, Kelantan pada aksi Liga Super, malam esok.

Penjaga gol yang baharu mewakili MU, Mei lalu selepas lebih 10 musim bersama The Red Warriors itu jelas akan menggunakan segala pengalamannya bersama skuad terbabit dalam usaha mempertahankan kubu MU daripada dibolosi.

Menurut penjaga gol yang mesra digelar Apek sebagai 'pekerja' dia akan bersikap profesional untuk majikan baharunya (MU) selain tidak terbawa-bawa dengan emosi, sentimen kenegerian mahu pun mempunyai agenda peribadi dalam perlawanan berkenaan.

"Saya akan memberikan persembahan 200 peratus untuk MU dengan sasaran menyumbang tiga mata untuk dibawa pulang ke bumi Hang Tuah. Taat setia tetap bersama majikan saya.

"Apapun rasa gementar tetap ada berikutan setiap perlawanan memang wujud perasaan sedemikian namun ia perlu segera diatasi. Mungkin aksi di sini sedikit berbeza kerana selepas 10 tahun mewakili Kelantan saya hadir kali ini sebagai 'musuh' buat mereka," katanya.

Sehubungan itu, dia akan beraksi penuh fokus tambahan pula lawan kini kian memperolehi rentak dan keserasian selepas melakar kemenangan ke atas Selangor, Rabu lalu.

Beliau berkata, dia juga akan turun dengan perasaan tenang berhadapan barisan penyerang tuan rumah dan penyokong setia mereka, malah perlu yakin demi menghadiahkan kejayaan buat MU.

Justeru, dia juga mengharapkan persembahan yang menarik ketika MU menewaskan Kedah 4-1 di Paya Rumput, Selasa lalu mampu diulangi kali ini.

Baginya, amat rugi jika skuad Hang Tuah melepaskan peluang memenangi perlawanan kerana kekalahan boleh menjejaskan usaha memperbaiki kedudukan di carta liga.
SUMBER-BERITA HARIAN ONLINE Jumaat, 13 Julai 2018 | 9:26pm

No comments:

Post a Comment