Ad

Tuesday 2 March 2021

TITISAN KERINGAT- SAYA BUDAK BARU BELAJAR.

(BIOGRAFI AZMAN ADNAN SIRI 18)

OLEH-AHMAD BIN YAAKOB
Kenangan karier bermula macam bidang terjun Rupa-rupanya ada hikmah di sebalik keresahan menghabiskan masa di padang sebagai pembuat air minuman untuk pasukan satu ketika dahulu. Wajah cikgu Yusoff Ali di SMK Cochrane terpahat dingatan. Tahun 1987, Cikgu Yussof mengambil Azman sebagai sayap kiri pasukan sekolah. Bermula dari situ, Azman terpilih ke skuad Piala Rahman Kuala Lumpur. Tetapi hanya sebagai pemain simpanan dan menjadi tukang bancuh air sahaja.1
Tahun 1990, Azman menyertai Skuad Barcelona. Menurut Azan satu petang ketika berlatih di Padang Kelab Bandara, Bricfield, Pengarah Teknik S. Subramaniam memangil saya. Katanya Jurulatih Skuad Barcelona, Chow Kwai Lam minta hadir ke Pulapol untuk pemilihan terakhir. Petang itu saya menebalkan muka ke Pulapol kerana tahu nama saya tidak ada dalam senarai rasmi pemilihan.2


_______________________________________________
1Saodi Mat Atar, “Titisan Keringat-Saya Budak Baru Belajar, Berita Harian(Kuala Lumpur), 12 Disember 1992.
2 Ibid,

No comments:

Post a Comment