Ad

Wednesday 14 August 2013

Raja, Kim Swee elak curi pemain


Junior Eldstal dibenarkan beraksi untuk skuad K. Rajagobal.
KUALA LUMPUR - Demi mengelak 'pisang berbuah dua kali', jurulatih Harimau Malaya, Datuk K. Rajagobal dan jurulatih Harimau Muda A, Ong Kim Swee mencapai kata sepakat mengenai pengambilan pemain untuk perlawanan yang bakal dilalui kedua-dua pasukan September ini bagi mengelak berlaku insiden 'curi pemain'.
Hanya dua pemain Bawah 23 tahun, Nik Shahrul Azim Abdul Halim dan Junior Eldstal bakal disenaraikan oleh Rajagobal sempena dua perlawanan persahabatan berkelas A pada 6 dan 10 September.
Perlawanan itu bertindih dengan kejohanan Pestabola Merdeka 2013 yang bakal berlangsung dari 7 hingga 14 September ini di Kuantan, Pahang.
Menurut Kim Swee, dia dan Rajagobal duduk semeja semalam dan jurulatih kebangsaan itu bersetuju mengambil dua pemain sahaja sementara pemain-pemain lain seperti Wan Zack Haikal, Mohd, Fahdli Shas akan membantu Malaysia dalam saingan Pestabola.
"Saya dan Rajagobal berbincang awal pagi tadi (semalam) bagi mengelak pertindihan pemain seperti mana sebelum kerana, kami sama-sama faham digalaskan tugas yang penting.
"Jika kami terlalu berkeras, saya percaya kedua-dua pihak akan rugi memandangkan beliau (Rajagobal) dalam misi cukup penting dalam Kelayakan Piala Asia 2015, begitu juga dengan saya yang akan menghadapi Sukan SEA 2013 tidak lama lagi.
"Jadi, kami mencapai kata putus apabila Rajagobal mahu menyenaraikan dua pemain sahaja, Nik Shahrul Azim dan Junior manakala pemain lain boleh bersama saya bagi menyertai kejohanan Pestabola Merdeka, " katanya ketika dihubungi, semalam.
Perebutan pemain antara kedua-dua jurulatih tersebut berlaku Oktober tahun lalu apabila Rajagobal menyenaraikan lima pemain Harimau Muda A tanpa restu Kim Swee.
Ketika itu, Kim Swee memerlukan pemain berkenaan bagi menghadapi kejohanan jemputan Bawah 21 tahun Piala Thanh Gien di Vietnam.
Ia mencetuskan sedikit ketegangan antara kedua-dua jurulatih namun FAM bertindak sebagai orang tengah dengan memberikan keutamaan kepada skuad Harimau Malaya yang dalam rangka persiapan beraksi Piala Suzuki AFF 2012 dan Kim Swee terpaksa beralah.


sumber http://www.utusan.com.my/utusan/Sukan/20130815/su_01/Raja-Kim-Swee-elak-curi-pemain#ixzz2c03swZPf © Utusan Melayu (M) Bhd 

No comments:

Post a Comment