Ad

Saturday 26 October 2019

Jaga fokus beraksi di Shah Alam'

MyMetroArena
Rizar Mohd Noor
sukanteam@nstp.com.my

JOHOR BAHRU: Penjaga gol Johor Darul Ta’zim (JDT), Farizal Marlias mengaku bakal berdepan cabaran lebih getir apabila menentang Selangor pada aksi separuh akhir kedua Piala Malaysia di Stadium Shah Alam, malam ini.

Dia menuntut rakan sepasukan untuk lebih berhati-hati sepanjang 90 minit perlawanan dan mengelak daripada melakukan kesilapan mudah yang boleh menyulitkan impian Harimau Selatan untuk mara ke final.

Katanya, walaupun menang 2-1 ke atas Red Giants pada separuh akhir pertama di Stadium Larkin, Sabtu lalu, bekalan yang di bawa ke Shah Alam tampak tipis dan skuad kendalian B Sathianathan mampu bangkit jika diberi ruang.

“Tetap mencabar, lebih-lebih lagi kami akan beraksi di gelanggang mereka, namun peluang tetap ada dan kami perlu memperkemaskan lagi apa saja kelemahan ketika aksi separuh akhir pertama malah sepanjang latihan sebelum menentang Selangor, perancangan taktikal yang ampuh sudah dibuat.

“Pemain juga lebih bersedia untuk berdepan Selangor. Kita tahu mereka akan datang menyerang habis-habisan untuk memburu kemenangan dan saya harap rakan sepasukan dapat memberi sepenuh fokus. Tambahnya, kerjasama antara benteng pertahanan akan menguatkan lagi posisi itu dan persefahaman yang jitu sememangnya akan menjadi faktor kemenangan.

SUMBER-Artikel ini disiarkan pada : Sabtu, 26 Oktober 2019 @ 5:30 AM

No comments:

Post a Comment