Ad

Monday 27 February 2017

Kesilapan mudah punca Kelantan tumbang

PENYERANG Kelantan, Mohamad Ghaddar (belakang) bersaing dengan
PENYERANG Kelantan, Mohamad Ghaddar (belakang) bersaing dengan pemain Selangor, Muhd. Syahmi Safari dalam perlawanan Liga Super di Stadium Sultan Muhammad Ke IV, Kota Bharu malam tadi. - BERNAMA
26 Februari 2017 3:40 PM
KOTA BHARU 26 Feb. - Pemainan tidak bermaya dan sering melakukan kesilapan mudah menjadi punca Kelantan tewas kepada Selangor dalam perlawanan Liga Super di Stadium Sultan Muhammad Ke-IV di sini malam tadi.

Penolong Jurulatih Kelantan, Sathit Bensoh berkata, pemain banyak melakukan kesilapan sejak sepak mula permainan lagi sehingga membuka peluang kepada Selangor menjaringkan gol awal.

“Saya minta maaf, tidak tahu bagaimana untuk jelas mengenai perlawanan ini. Tetapi kita kena akui masih banyak kelemahan yang harus diperbaiki.


“Selepas Selangor menjaringkan gol pertama, ia menyebabkan pemain kita hilang keyakinan diri dan tertekan. Pemain gagal memberikan tumpuan sehingga pelawat sekali menjaringkan gol pada separuh masa kedua,” katanya dalam sidang akhbar di sini malam tadi.

Pada perlawanan tersebut, Selangor berjaya menewaskan Kelantan 2-0, sekali gus menambah derita skuad The Warrior yang kalah buat kali ketiga berturut-turut di gelanggang sendiri.

Selangor bermula garang apa mendahului Kelantan seawal minit keempat hasil jaringan Juliano Fernandes yang menyepak masuk selepas percubaan Victor Stelian Astafei gagal ditampan kemas penjaga gol Khairul Fahmi Che Mat.


Selepas rehat, Fernandes menambah sengsara Kelantan apabila menjaringkan gol kedua Selangor pada minit ke-62 menerusi rembatan deras dari luar kotak penalti yang sama sekali sukar ditepis Khairul Fahmi. sumber- UTUSAN ONLINE 27.2.2017

No comments:

Post a Comment