Ad

Wednesday 15 January 2020

Kedah julang Piala Smart RSN


MyMetroArena
 
Izzali Ismail
sukanteam@nstp.com.my

KEDAH melengkapkan siri Jelajah Pramusim 2020 di Kemboja dengan menjulang Piala Smart RSN selepas menewaskan Phnom Penh Crown 2-1 di Stadium Smart RSN, Phnom Penh semalam.

Dua gol Kedah dihasilkan pada babak kedua oleh penyerang sensasi Kipre Tchetche dan pemain sayap Hadin Azman sementara gol Phnom Pehn FC menerusi Lim Posith.


Sementara itu, ketua jurulatih Kedah, Aidil Sharin Sahak berkata, kemenangan pada saingan Piala Smart RSN ni menyuntik motivasi buat skuadnya menjelang kelayakan saingan Liga Juara-Juara Asia (ACL) minggu depan.

"Kemenangan ini satu motivasi untuk kami bawa pulang sebelum memulakan saingan penting di peringkat kelayakan ACL bertemu kelab dari Hong Kong, Tai Po FC nanti."

"Semua pengalaman yang dikutip sepanjang perlawanan pramusim di Kemboja ini akan menjadi panduan dan pengajaran untuk kami terus fokus serta mempertingkatkan lagi tahap permainan untuk musim 2020."

"Masih ada ruang yang kami perlu pertingkatkan, namun saya sangat menghargai komitmen dan semangat juang tinggi ditunjukkan semua pemain dalam semua perlawanan yang telah kami lalui.”

SUMBER-Artikel ini disiarkan pada : Rabu, 15 January 2020 @ 7:13 PM

No comments:

Post a Comment