Ad

Saturday 11 January 2020

Kes Akhyar pindah ke JDT memihak Kedah

SUKAN»Bola
Sabtu, 11 Januari 2020 | 5:09pm
 
Menurut Majlis Timbangtara, kes melibatkan Akhyar berpihak kepada KFA. - Arkib NSTP
Kes Akhyar pindah ke JDT memihak Kedah
Oleh Izzali Ismail
sukanteam@nstp.com.my
ALOR SETAR: Persatuan Bolasepak Kedah (KFA) menerima khabar gembira apabila keputusan kes membabitkan perpindahan kontroversi bekas pemain Kedah, Akhyar Rashid yang dirujuk ke Pusat Timbang Tara (AIAC) di Kuala Lumpur sebelum ini kini dikatakan berpihak kepada persatuan berkenaan.

Setiausaha Kehormat KFA, Asmirul Anuar Aris berkata, berita berkenaan memberi sedikit kelegaan buat seluruh warga Kedah yang sabar menantikan keputusan berkenaan sejak tahun lalu.

"Menurut Majlis Timbangtara, kes melibatkan Akhyar ini berpihak kepada KFA. Kita menang, tetapi jumlah pampasan yang ditetapkan masih lagi perlu dipertimbangkan."

"Namun berita ini bercampur suka dan ralat. Suka kerana kita di pihak yang benar namun sedikit 'ralat' kerana jumlah pampasan yang ditawarkan tidak disertai bersama pampasan latihan atau tanpa 'training compensation'."

"Sebolehnya saya ingin segera mengadakan perbincangan dikalangan exco KFA agar dapat berbincang secara teliti tentang pemasalahan dan tuntutan yang ingin diutamakan." katanya.

Asmirul turut memaklumkan bahawa peguam bagi pihak KFA mencadangkan agar persatuan berkenaan segera memfailkan tuntutan lain (terkini) yang selari dengan jumlah tuntutan yang diperlukan.

"Saya tidak dapat menyertakan jumlah pampasan yang akan ditawarkan kerana ianya masih dalam proses perundangan. InsyaAllah saya akan menyatakan dalam sidang media apabila kesemua proses tuntutan yang baru telah siap dibincangkan."

"Tentunya kita tidak akan bertolak ansur tentang jumlah tuntutan. Kita masih berpeluang dan masih boleh mendapatkan jumlah pampasan latihan dengan tuntutan yang baru."

"Apa yang ingin saya tegaskan di sini, apa pun akan kita buat demi rakyat negeri Kedah dan demi kesinambungan kemajuan bola sepak negeri Kedah walaupun terpaksa mengambil masa. Janji kebenaran itu akan terlaksana." katanya.[1]



[1] https://www.bharian.com.my/sukan/bola/2020/01/645875/kes-akhyar-pindah-ke-jdt-memihak-kedah

No comments:

Post a Comment