Ad

Saturday 24 April 2021

Aksi Amri luar biasa

Oleh Zulfaizan Mansor - April 24, 2021 @ 5:49pm

zulfaizan@bh.com.my



Pemain Sabah FC Amri Yahya (kiri) meraikan jaringan gol ketika menentang pasukan Selangor FC dalam saingan bola sepak Liga Super di Stadium Petaling Jaya malam tadi. - FOTO BERNAMA

KUALA LUMPUR: Walaupun hanya beraksi separuh masa pertama, pengendali Sabah, Kurniawan Dwi Yulianto tetap menyifatkan Amri Yahyah mempamerkan persembahan luar biasa ketika berdepan Selangor, malam tadi.

Pada aksi yang berlangsung di Stadium Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ) itu, Amri yang juga bekas pemain Selangor berjaya menyumbang satu gol untuk membantu Sabah mengikat Selangor 2-2.

Selain Amri, Kurniawan turut menyifatkan penjaring gol penyamaan pasukannya, Bobby Gonzales sebagai 'super sub' yang menjadi senjata penting buat Sabah ketika ini.

"Saya sangat menghormati Amri kerana sebelum ini kami sudah bercakap bahawa ini kesempatan untuk menunjukkan diri kamu (Amri) yang sebenar.

"Amri pun berjanji akan bermain mati-matian dan dia buktikan, jaringkan gol. Tapi sayangnya dia cedera, jadi mahu tidak mahu, saya tiada pilihan terpaksa kita tukar. Bagi saya 45 minit yang dia beraksi luar biasa.

"Saya selalu katakan kepada Bobby bahawa saya tidak harapkan kamu bermain 90 minit. Tapi bagi saya, kamu bermain 10, 20 minit tak apa asalkan kamu bagi 100 peratus, jaringkan gol, cukup baik bagi kami.

"Dia buktikan, dua perlawanan dia bermain 15 minit dan 10 minit, (ledak) dua gol. Jadi bagi kami Bobby 'super sub' yang akan menjadi senjata kami," katanya selepas perlawanan.

Sementara itu, pengendali Selangor, Karsten Neitzel tampak kecewa dengan satu mata yang diraih dan menganggap Red Giants sepatutnya memenangi perlawanan itu.

"Sepatutnya kami boleh menang, tapi kami tak boleh ubah apa-apa. Apa yang penting adalah keputusan, semua melihat kepada keputusan.

"Namun, saya juga kena fikirkan mengenai persembahan daripada pemain sepanjang perlawanan itu," katanya.sumber-bh online

No comments:

Post a Comment