Ad

Saturday 24 April 2021

Semua pemain bagaikan hero - Tchetche

Izzali Ismail

sukanteam@nstp.com.my



PENYERANG import KDA FC, Tchetche ceria meraikan gol ketiga pasukannya pada aksi menentang KL City di Stadium Darul Aman semalam. FOTO Ihsan KDA FC

Alor Setar : Penyerang import Kedah Darul Aman FC (KDA FC) Kipre Tchetche tidak mahu melabelkan dirinya seorang sebagai hero pasukan selepas meledakkan dua gol membantu skuad Hijau Kuning bangkit menewaskan Kuala Lumpur City FC (KL City) 3-2 di Stadium Darul Aman semalam.

"Saya bukanlah hero tetapi saya hadir untuk membantu pasukan mencari kemenangan namun dengan kerjasama semua pemain yang ditunjukkan ada malam ini menjadikan mereka juga sebenarnya hero dalam pasukan.

"Saya rasa bertuah dapat menyumbangkan dua gol malam ini dan saya juga anggap tuah menyebelahi kami dan saya ucapkan tahniah kepada semua pemain dalam pasukan yang berjuang hingga ke minit terakhir.

"Bagi saya kami berusaha dengan penuh semangat dan disiplin serta tidak mengalah untuk bangkit disamping tidak mudah untuk melepasi ruang pertahanan KL City yang begitu kompak, namun kami berjaya melakukan perancangan dari sayap seperti yang diarahkan oleh jurulatih," katanya.

Penyerang kelahiran Ivory Coast yang sudah meledak empat gol setakat ini berkata dia menyifatkan keadaan perlawanan ini sebagai 'gila' dan mendebarkan kerana dua kali Kedah terpaksa bangkit menyamakan kedudukan termasuk penjaga gol yang berjaya menyelamatkan kedudukan di saat genting.

"Tugas saya adalah sebagai 'Target Man' malam ini dan peningkatan tempo permainan dalam tempoh 20 minit terakhir perlawanan menambahkan lagi debaran dan semangat semua pemain untuk berjuang hingga tiupan wisel penamat.

"Pada aksi lalu sewaktu menentang Terengganu dan Perak, saya tidak dapat menyempurnakan gol pada minit akhir yang mana menyebabkan kami terlepas mata penuh, namun pada kali ini kami merasa cukup bertuah dapat bangkit kembali memungut tiga mata.

"Boleh dilihat semua pemain merasa puas dan gembira dan inilah suasana dan keadaan yang semua dinantikan dalam setiap perlawanan bola sepak," katanya.

Tchetche juga mengakui agak terasa dengan ketiadaan rakan sepasukannya Kpah Sherman yang digandingkan bersamanya pada setiap perlawanan.

"Tidak dinafikan pasukan agak terasa dengan ketiadaan Sherman pada malam ini namun, saya perlu kuatkan semangat dan teruskan perjuangan untuk beraksi di bahagian atas dan saya perlu ubah sedikit corak permainan sebelum ini agar saya tidak berada jauh dalam kawasan serangan.

"Gol kemenangan ini juga adalah hadiah buat seluruh penyokong Kedah yang mengharapkan kemenangan di laman sendiri kali ini," katanya.

SUMBER-MY METRO ONLINE Disiarkan pada: April 24, 2021 @ 3:25pm

No comments:

Post a Comment