Ad

Monday 12 October 2020

Masih ada satu lagi trofi - Dollah

MyMetroArena



Malik Muhamad

sukanteam@nstp.com.my

Kuala Terengganu: Pengendali Pahang, Dollah Salleh tidak menyalahkan pemain walaupun pasukannya tewas kepada Terengganu FC (TFC), 1-2 pada aksi terakhir Liga Super di Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin, di Gong Badak, malam tadi.

Sebaliknya beliau berpuas hati dengan persembahan yang dipamerkan anak buahnya sehingga skuad lawan hampir berputih mata di laman sendiri.

Bekas pemain kebangsaan itu menegaskan masih ada satu lagi peluang buat pasukannya untuk merangkul trofi iaitu Piala Malaysia yang bakal dilangsungkan pada hujung bulan ini jika pemain tonggaknya sempat pulih sepenuhnya daripada krisis kecederaan.

"Keseluruhannya saya berpuas hati dengan persembahan pemain pada malam ini (malam tadi) walaupun kita tewas. Semua pemain yang beraksi di posisi masing-masing menjalankan tugas dengan berkesan sehingga menyukarkan pihak lawan menembusi kubu pasukan kami.

"Malah jika dilihat kita tewaspun berpunca daripada kecederaan pemain sehingga rentak permainan kita terutama pada separuh masa kedua kita hilang arah, selepas itu pula pada minit ke-70 pemain tengah, Muhammad Hardee Shamsuri mendapat kecederaan sekali gus menjadikan tiga pemain cedera dan dibawa keluar.

"Jadi selepas itu aksi pemain kita nampak pincang, walaupun keputusan tidak menyebelahi kita, tapi pemain tempatan berjaya memperagakan aksi terbaiknya kerana sebelum ini ketika bertemu FELDA United, saya menurunkan semua pemain tempatan, bermula daripada perlawanan itu sudah nampak ada peningkatan termasuk pemain muda, mungkin disebabkan pengalaman mereka menjadi pemisah selepas tewas," katanya.

Ketika ditanya adakah petunjuk prestasi utama (KPI) pasukannya tercapai musim ini, Dollah tanpa berselindung mengakui tidak mencapai apa yang diinginkan sebagaimana sasaran sebelum saingan Liga Super bermula.

"KPI tidak tercapai, ini mungkin disebabkan perlawanan liga singkat hanya satu pusingan sahaja, jadi persiapan saya sebenarnya terganggu sebab ramai pemain yang cedera, jadi saya terpaksa membuat pertukaran demi pertukaran dan untuk mendapat pasukan yang serasi sudah tentu mengambil masa.

"Saya terpaksa berkorban dan berusaha untuk mendapatkan pemantapan pasukan, tapi jika dua pusingan liga dan saya mempunyai kesebelasan terbaik, saya yakin pasukan kami mampu melangkah lebih jauh lagi."

Selepas ini kita masih ada satu lagi Piala Malaysia, saya lihat ada kebaikan kepada pasukan saya kejohanan piala berprestij itu dianjakkan tarikhnya. Ini kerana ramai pemain yang cedera mungkin sempat sembuh, dengan kembalinya nanti penyerang Dickson Nwakaeme, Adam Reed, Herold Goulon dan Ivan Carlos, saya percaya pasukan lebih mantap untuk bersaing merebut trofi itu," katanya.

SUMBER-Artikel ini disiarkan pada : Isnin, 12 Oktober 2020 @ 3:25 PM


No comments:

Post a Comment