Ad

Wednesday 24 April 2019

Piala AFC: Pahang fokus perbaiki kelemahan jentera serangan

Sukan
Khamis, 12 March 2015 | 6:38pm
Piala AFC: Pahang fokus perbaiki kelemahan jentera serangan
 
PENGENDALI Pahang, Zainal Abidin Hassan. - Foto Farizul Hafiz Awang
KUANTAN: Pengendali Pahang, Zainal Abidin Hassan melihat kelemahan pemain melakukan sentuhan penyudah mengundang kekecewaan dalam kempen Piala AFC dan ia akan diperbaiki secepat mungkin.

Dia mahu melihat kepincangan ini dapat diatasi sebelum pertemuan berikut menentang

South China FC dari Hong Kong pada 15 April ini di tempat lawan

Katanya, dalam pertemuan dengan pasukan Global FC, malam semalam semua pemain menunjukkan kemahuan tinggi untuk menjaringkan gol namun terpaksa akur dengan perkongsian satu mata selepas seri tanpa jaringan.

"Kekurangan pemain (malam tadi) lalai menyempurnakan peluang yang banyak terhidang.

"Mereka (pemain Pahang) berusaha keras nak mencipta gol tetapi dikecewakan dengan sentuhan terakhir, tiada nasib untuk dapat gol yang perlu diperbaiki secepat mungkin," katanya kepada pemberita selepas tamat perlawanan dengan Global FC malam tadi.

Walaupun pemainnya dilihat kepenatan Zainal berkata, mereka perlu terus menjalankan tugas untuk menyiapkan diri bagi berkunjung di tempat lawan dengan ketahanan mental dan displin yang tinggi.

Beliau akan memperbaiki segala kelemahan yang timbul selain hanya akan menurunkan pemain yang boleh memberi tumpuan 100 peratus.

Pada perlawanan pertama, Pahang menang tipis 3-2 ke atas kelab Myanmar, Yadanarbon FC di Stadium Mandalar Thiri, Myanmar pada Februari lalu manakala Global FC kalah 6-1 kepada pasukan Hong Kong, South China FC.

Pahang akan meneruskan kempen Piala AFC menentang South China FC pada 15 April ini. – BERNAMA
SUMBER- BERITA HARIAN ONLINE Khamis, 12 March 2015 | 6:38pm

No comments:

Post a Comment