Ad

Wednesday 24 April 2019

Semua pemain berdisiplin - Zainal

SUKAN»Bola
Isnin, 22 April 2019 | 6:16pm
 
ZAINAL Abidin Hassan
Semua pemain berdisiplin - Zainal
Oleh Nazri Abu Bakar
sukanteam@nstp.com.my
MELAKA: Jurulatih Melaka United (MU), Zainal Abidin Hassan lega barisan pemainnya sudah kembali mendapat sentuhan penyudah yang diharapkan selepas mencipta kemenangan 1-0 ke atas Kedah di Stadium Hang Jebat, di sini, semalam.

Katanya, displin tinggi yang mereka pamerkan jelas memberi impak besar terhadap keputusan perlawanan Liga Super itu walaupun dicabar hebat pasukan pelawat sepanjang aksi sengit di laman sendiri itu.

MU memastikan tiga mata dalam genggaman menerusi jaringan tunggal penyerang kelahiran Brazil, Anselmo Casagrande pada minit ke-49.

“Apa yang pasti semua pemain berdisiplin, terutama barisan pertahanan yang tidak lagi mudah dibolosi. Malah mereka bijak memintas lawan yang cuba memasuki kawasan gol pasukan.

“Walaupun terdapat sedikit kekurangan akibat memberi terlalu banyak sepakan percuma kepada skuad Helang Merah, namun mereka tidak leka untuk fokus mempertahankan kubu pasukan,” katanya mengulas kejayaan MU itu.

Zainal turut gembira Casagrande kembali mendapat sentuhan penyudah di depan gawang dan berharap ia akan meningkatkan motivasi pemain berkenaan pada aksi seterusnya.

Sementara itu, jurulatih Kedah, Aidil Sharin Sahak berkata, kecederaan kapten pasukan kebangsaan, Mohd Zaquan Abd Razak yang dikeluarkan pada awal babak pertama memberi kesan kepada ketajaman jentera serangan.

Katanya, walaupun selepas itu anak buahnya berusaha gigih mencari gol namun kekebalan jentera pertananan tuan rumah menutup ruang menyebabkan usaha yang dilakukan tidak berhasil.

“Apapun saya yakin anak buah akan kembali menyerlah berdepan Kuala Lumpur selepas ini,” katanya.
SUMBER-BERITA HARIAN ONLINE Isnin, 22 April 2019 | 6:16pm

No comments:

Post a Comment