Ad

Wednesday 24 April 2019

Tinggal ‘nyawa-nyawa ikan’

 PEMAIN JDT, Akhyar Rashid (kiri) diasak  pemain tengah Shandong
PEMAIN JDT, Akhyar Rashid (kiri) diasak pemain tengah Shandong Luneng, Jin Jingdao dalam aksi Liga Juara-Juara Asia di Stadium Tan Sri Hassan Yunos, Larkin hari ini. - UTUSAN/NUR AISYAH MAZALAN
Mohd. Khairul Mohd. Ali

24 April 2019 10:44 PM

JOHOR BAHRU 24 April - Tinggal ‘nyawa-nyawa ikan’.

Begitulah ibarat kedudukan Johor Darul Ta’zim (JDT) dalam saingan Liga Juara-Juara (ACL) selepas tewas 0-1 kepada Shandong Luneng FC 0-1 di Stadium Tan Sri Hassan Yunos, sebentar tadi.


Secara matematik, JDT masih berpeluang mara ke peringkat kalah mati biarpun amat tipis selepas juara bertahan, Kashima Antlers kalah mengejut 0-1 kepada Gyeongnam FC dalam aksi di tempat sendiri, petang tadi

Itu bermakna, wakil China, Luneng kini merampas teraju Kumpulan E dengan lapan mata hasil dua kemenangan dan dua seri manakala Kashima jatuh ke tangga kedua menerusi tujuh mata manakala Gyeongnam FC di tempat ketiga (lima mata) dan JDT tercorot dengan hanya satu mata.

JDT kini wajib menang dalam baki dua perlawanan menentang Kashima di Larkin pada 8 Mei dan Gyeongnam FC di Changwon pada 22 Mei, sambil berharap Kashima pula tewas dalam dua baki saingan berbeza.

Malah, mereka juga akan tersingkir sekiranya Gyeongnam memenangi kedua-dua baki perlawanan.

Dalam aksi di Larkin hari ini, Luneng melancarkan serangan pantas dengan mengasak kubu lawan sebelum berjaya mendapatkan gol kemenangan pada minit ke-21.

Percubaan Graziano Pelle di hadapan pintu gol tidak dihalang mana-mana pemain tuan rumah membolehkan pasukan pelawat merobek gawang JDT.

Peluang terbaik JDT untuk menyamakan kedudukan muncul pada minit ke-50 namun pemain import, Diogo Luis Santo gagal menyempurnakan tandukan dihadapan pintu gol.

Shandong yang terus mengasak turut mendapat beberapa peluang khususnya pada minit-minit akhir permainan namun tidak berjaya menterjemahkan menjadi gol. – sumber-UTUSAN ONLINE 24 April 2019 10:44 PM

No comments:

Post a Comment