Ad

Friday 19 June 2015

Anak meninggal dunia, 
Kumar terpaksa pulang


 

Anak meninggal dunia, Kumar terpaksa pulang
19 Jun 2015 12:41 AM
KUALA LUMPUR – Skuad hoki kebangsaan yang akan memulakan saingan separuh Akhir Liga Hoki Dunia di Antwerp, Belgium, Ahad ini berdepan tragedi apabila anak bongsu penjaga gol negara S. Kumar meninggal dunia semalam.
S. Kumar
Harshenn yang berusia tiga tahun disahkan meninggalkan dunia di Hospital Kuala Lumpur akibat jangkitan kuman dalam darah dan penjaga gol berusia 36 tahun itu akan dihantar pulang untuk bersama keluar­ganya.
Ketua Pegawai Eksekutif Konfederasi Hoki Malaysia (MHC), K. Logan Raj mengesahkan berita tersebut dan memberitahu, Kumar akan dibawa pulang ke ta­nah air segera.
“Kami merakamkan ucapan takziah kepada keluarganya dan saya berharap semua pihak dapat memberikan ruang kepada Kumar untuk berdepan situasi sukar ini,” katanya dalam satu kenyataan, di sini semalam.
Kejohanan Liga Hoki Dunia yang akan berlangsung dari 20 Jun-5 Julai ini merupakan pusingan kelayakan Sukan Olimpik dan skuad kebangsaan sedang memburu slot untuk ke temasya sukan terulung itu, yang akan berlangsung di Rio de Janeiro, Brazil tahun depan selepas 15 tahun gagal melayakkan diri.
Tempat Kumar di Belgium akan digantikan oleh Muhammad Hafizuddin Othman.
Muhammad Hafizuddin ketika dihubungi memberitahu, dia hanya dimaklumkan mengenai perkara itu awal pagi semalam dan akan berangkat ke Belgium malam ini.
Katanya, dia sudah bersedia untuk beraksi sekiranya diberikan peluang meskipun menyedari tempat Kumar itu akan digantikan penjaga gol kedua Roslan Jamaluddin.
“Saya terkejut de­ngan dua perkara. Pertama pemergian anak Kumar dan kedua saya perlu menggantikan Kumar dalam Liga Hoki Dunia.
“Saya masih berada di Terengganu tetapi perlu berada di Kuala Lumpur esok (hari ini) kerana pe­nerbangan saya dijadualkan pada sebelah malam.
“Bagi saya, untuk ke sana (Belgium) tiada apa-apa sangat kerana sudah pasti yang akan beraksi ialah Roslan Jamaluddin tetapi jika diberi peluang, saya memang sudah bersedia untuk beraksi walaupun kali terakhir bermain bersama skuad kebangsaan ialah semasa Sukan Komanwel di Glasgow,” katanya.

- SUMBER: http://www.utusan.com.my/sukan/hoki/anak-meninggal-dunia-8232-kumar-terpaksa-pulang-1.104489#sthash.C0XGCP8U.dpuf

No comments:

Post a Comment