Ad

Monday 31 July 2017

Harimau Malaya temu Tottenham 27 Mei

Oleh Wan Fakhrul Bakar
wanfakhrul@bh.com.my
 
SKUAD Harimau Malaya akan berlepas ke Muscat untuk perlawanan persabahatan menetang Oman pada 26 Mac ini ketika di KLIA. - Foto Hasriyasyah Sabudin
SEPANG: Dengan hanya satu perlawanan persahabatan antarabangsa dapat diatur bertemu Oman, Khamis ini, skuad Harimau Malaya berpeluang menghadapi kelab Liga Perdana Inggeris, Tottenham pada aksi persahabatan di ibu negara, 27 Mei ini.

Ia juga sebagai persiapan terakhir menghadapi Kelayakan Piala Dunia 2018 merangkap Kelayakan Piala Asia 2019 bermula 11 Jun ini.

Jurulatih kebangsaan, Dollah Salleh berkata, kesuntukan masa untuk mengadakan lebih banyak aksi persahabatan antarabangsa tahun ini berikutan jadual padat Liga Malaysia menyebabkan dia akan menggunakan aksi bertemu Tottenham itu sebagai antara peluang terakhirnya menguji pemain.

"Setakat ini, tiada perlawanan antarabangsa lain dapat disahkan kecuali aksi bertemu Tottenham pada 27 Mei ini selain aksi bertemu Liverpool pada 24 Julai ini.

"Biarpun kita masih menggunakan nama Pilihan Malaysia untuk kedua-dua perlawanan dengan kelab Liga Perdana Inggeris ini, tapi saya akan mengekalkan 100 peratus pemain tempatan," kata Dollah ketika ditemui di KLIA, di sini, sebentar tadi.

Dollah dan 20 pemain Harimau Malaya berlepas ke Muscat, Oman untuk menghadapi aksi persahabatan menentang Oman yang kini berada di ranking ke-96 dunia berbanding Malaysia di ranking ke-153.

Undian untuk dua saingan kelayakan yang berlangsung secara serentak itu akan diadakan di Ibu Pejabat Konfederasi Bola Sepak Asia (AFC), Bukit Jalil, 14 April ini dengan dua perlawanan awal peringkat kumpulan saingan kelayakan dijadual berlangsung 11 dan 16 Jun ini.

SUMBER-BERITA HARIAN ONLINE Isnin, 23 March 2015 | 3:23pm

No comments:

Post a Comment