Ad

Friday 10 April 2015

Enam tahun derita disimbah asid

WARTAWAN SINAR HARIAN
11 April 2015
 Enam tahun derita disimbah asid
Enam tahun derita disimbah asid Azri bersama Anbananthan menunjukkan wajahnya sebelum disimbah asid

BUTTERWORTH - "Selama enam tahun hidup saya tidak sempurna, apa yang saya miliki selama ini, pekerjaan, kehidupan dan keluarga hilang begitu saja," demikian luah mangsa simbahan asid, Azri Abdullah, 47.

Menurutnya, sebelum ini rupa parasnya sempurna namun, semuanya berakhir apabila dia disimbah asid oleh seorang ahli keluarganya sendiri di Jarak Atas sekitar 2009 lalu.

"Disebabkan perbuatan ini, saya hilang penglihatan kedua-dua belah mata dan kulit habis hancur sehingga terpaksa digantikan dengan kulit di bahagian paha.

"Selama 11 bulan saya terpaksa tanggung kesakitan ini seorang diri," katanya kepada Sinar Harian.

Menceritakan semula kejadian yang berlaku enam tahun lalu, Azri berkata, hubungannya dengan ahli keluarga lain baik seperti biasa.

"Namun ketika seorang ahli keluarga telefon dan meminta saya ambil geran motosikal arwah ayah di kampung, saya tanpa berfikir panjang terus pulang.

"Ketika sampai di depan rumah, saya pelik kerana tengok kereta ahli keluarga lain ada di luar rumah, namun tingkap dan pintu rumah semuanya terkunci rapat," katanya.

Azri berkata, bimbang berlaku perkara tidak diingini, dia cuba melihat ke dalam melalui lubang di dinding rumahnya.

"Tapi secara tiba-tiba ternampak seseorang meluru dan menyimbah cecair ke arah saya melalui lubang dinding tersebut.

"Ketika itu saya meraung meminta tolong kerana terlalu sakit. Saya kemudiannya tidak sedarkan diri dan dihantar ke Hospital Seberang Jaya," katanya.

Bagaimanapun penantiannya selama  enam tahun bakal berakhir apabila kesnya yang sebelum ini diklasifikasikan sebagai tiada tindakan selanjutnya kini dibuka semula.

Sementara itu, peguam yang mewakili Azri, Anbananthan Yathiraju berkata, pihaknya sudah menghantar surat kepada pejabat Peguam Negara dan pihak polis untuk membuka kembali kes ini.

“Kini, suspek kes ini dituduh di Mahkamah Sesyen Butterworth pada 25 Mac lalu.

“Hakim kemudiannya menetapkan 23 April depan sebagai tarikh sebutan semula bagi kes ini,” katanya.

Mana-mana pihak yang sudi menghulurkan bantuan kepada Azri boleh berbuat demikian dengan menyalurkan sumbangan di akaun Bank Islam 2057 0224 01436 atau RHB Bank 10702 8006 02905 atau Bank Simpanan Nasional 1410 0410 0014 2972.

SUMBER-SINAR HARIAN ONLINE 11.4.2015

No comments:

Post a Comment