Ad

Saturday 30 November 2019

Jom undi gol Safawi [VIDEO]

MyMetroArena

GOL menakjubkan jaringan bintang Johor Darul Ta’zim (JDT) Muhammad Safawi Rasid ketika menentang Shandong Luneng telah dicalonkan untuk gol terbaik Liga Juara-Juara Konfederasi Bola Sepak Asia (AFC) 2019.

Gol pemain sayap berusia 22 tahun yang menjaringkan dua gol ketika kemenangan Malaysia ke atas Indonesia dalam perlawanan Kumpulan G kelayakan Piala Dunia 2022/Piala Asia 2023 bulan ini, merupakan satu daripada 10 calon gol terbaik, menurut laman sesawang AFC hari ini.
 
Jaringan menarik Safawi ketika menentang Shandong Luneng mendapat pencalonan. FOTO NSTP/MOHAMAD SHAHRIL BADRI SAALI
Sembilan calon lain adalah Islom Tukhtakhujaev dariPFC Lokomotiv, Gonzalo Viera (Al Rayyan), Sergio Antonio (Kashima Antlers), Shojae Khalilzadeh (Persepolis), Khojiakbar Alijonov (Pakhtakor Tashkent FK), Kim Dae-won dari Daegu FC, Romario Ricardo Silva (Al Ittihad), Khalid Muneer (Al Duhail) dan Fabrício dos Santos dari Urawa Reds.

Safawi menjaringkan gol jarak jauh pada m-60 perlawanan itu yang berakhir dengan kekalahan JDT 1-2 pada 9 April lalu di Stadium Pusat Sukan Olimpik Jinan di Shandong.

Peminat bola sepak tempatan boleh mengundi untuk Muhammad Safawi di https://www.the-afc.com/competitions/afc-champions-league/latest/news/vo....

SUMBER-Artikel ini disiarkan pada : Jumaat, 29 November 2019 @ 7:56 PM

No comments:

Post a Comment