Ad

Friday 16 March 2018

Apek bersyukur diberi peluang kembali menyarung jersi kebangsaan

 KHAIRUL FAHMI
KHAIRUL FAHMI CHE MAT

14 Mac 2018 7:15 PM
KOTA BHARU 14 Mac - Penjaga gol Kelantan, Khairul Fahmi Che Mat bakal berdepan saingan sengit bagi mendapatkan posisi selaku penjaga gol utama skuad kebangsaan selepas beliau dipanggil semula bagi menyertai pasukan negara dalam perlawanan persahabatan 22 Mac ini, dan aksi terakhir Kumpulan B Kelayakan Piala Asia 2019 bertemu Lubnan di Beirut, 27 Mac ini.

Khairul Fahmi berkata walaupun beliau penjaga gol paling senior dipanggil ketua jurulatih kebangsaan Tan Cheng Hoe, namun bukan laluan mudah untuk beliau berada dalam kesebelasan utama bagi mengisi posisi berkenaan.

"Saya akan bersaing dengan Haziq Nadzli (penjaga gol Johor Darul Ta'zim) dan Muhammad Hafizul Hakim Khairul Nizam Jothy (penjaga gol Perak) bagi posisi tersebut pada dua perlawanan yang bakal dilalui pasukan negara," katanya ketika dihubungi, di sini hari ini.

Kali terakhir pemain berusia 29 tahun itu menyarung jersi kebangsaan adalah pada Kejohanan Piala AFF Suzuki di Filipina, dua tahun lalu.

Khairul Fahmi juga bersyukur kerana kembali diberi peluang menyarung jersi kebangsaan kerana dalam saingan Liga Malaysia musim ini mempunyai ramai penjaga gol berkualiti. - BERNAMA

SUMBERArtikel Penuh: http://www.utusan.com.my/sukan/bola-sepak/apek-bersyukur-diberi-peluang-kembali-menyarung-jersi-kebangsaan-1.627493#ixzz59voSEjTg
Sumber-© Utusan Melayu (M) Bhd

No comments:

Post a Comment