Ad

Friday 16 March 2018

Rantai Mahali dan Faris - Piya


 Piya
Piya
Yatimin Abdullah Utusankelantan@Utusan.Com.My

15 Mac 2018 7:18 PM
KOTA BHARU 15 Mac - Jeneral padang The Red Warriors (TRW) Mohd. Badhri Radzi atau Piya menuntut rakan-rakan sepasukan untuk merantai pergerakan dua pemain PKNS FC Mahali Jasuli dan Muhammad Faris Ramli pada aksi Piala FA 2018 di Stadium Shah Alam, Sabtu ini.

Piya berkata, kedua-dua pemain itu merupakan ancaman utama kepada TRW setiap kali memegang bola kerana mereka cukup licik dalam membuat hantaran selain menghidu peluang terhidang.

Menurutnya, bukan itu sahaja Daniel Sang Ting dan Jonathan Acosta serta Romel Morales turut mendatangkan masalah sekiranya dibiarkan terlalu kerap memadang bola.

"Kita nak menang, tak kiralah apa cara sekalipun kerana inilah peluang terbaik untuk mengembalikan semula reputasi TR.

"Dengan keadaan semasa pemain bebas daripada kecederaan, saya percaya Kelantan boleh beraksi lebih baik untuk memburu slot ke suku akhir, nanti,” katanya kepada Utusan Online, di sini hari ini.

Kapten TRW itu memberitahu, dia mahu barisan serangan tampil dengan aksi lebih bernafsu mencetak jaringan pada perlawanan itu nanti.

Katanya, penyerang utama TRW, Mohammed Ghaddar perlu lebih tajam di depan pintu gol lawan sekiranya tidak mahu tersingkir awal dalam kempen tersebut.

"Ketika kalah tipis 0-1 pada aksi Liga Super kepada PKNS minggu lalu, Kelantan ada banyak peluang menjaringkan gol tetapi disia-siakan rangkaian penyerang kita.

"Jadi, kita tak boleh ulang kesilapan seperti ini dan perlu guna peluang yang terhidang sebaik mungkin jika tak mahu dikecewakan PKNS sekali lagi," ujarnya. - UTUSAN ONLINE-15 Mac 2018 7:18 PM
sumberArtikel Penuh: http://www.utusan.com.my/sukan/bola-sepak/rantai-mahali-dan-faris-piya-1.628271#ixzz59y2rAErR
© Utusan Melayu (M) Bhd

No comments:

Post a Comment