Ad

Wednesday 10 February 2016

Tunku Ismail cabar berdebat

 
TUNKU ISMAIL menyifatkan bola sepak negara mundur kerana mentaliti semua pihak yang hanya tertumpu kepada perkara kecil berbanding gambaran yang lebih besar untuk maju ke hadapan.

PEMILIK skuad Johor Darul Takzim (Johor DT), Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail Sultan Ibrahim mencabar mana-mana individu atau organisasi untuk berdebat secara terbuka di kaca televisyen berhubung isu sukan bola sepak negara.

Tunku Ismail menyatakan pendirian baginda itu dalam satu kenyataan yang dimuat naik menerusi laman rasmi Facebook Johor DT, Johor Southern Tigers semalam.

Menurut baginda, cabaran berdebat tersebut ditawarkan kepada mana-mana individu yang tidak puas hati dengan apa sahaja kenyataan baginda mengenai bola sepak selama ini.

“Saya cabar anda atau mana-mana pihak berkaitan dengan bola sepak untuk berdepan dan berdebat mengenai polisi, projek, korupsi dan apa sahaja isu mengenai bola sepak. Di situ anda boleh membuktikan bahawa saya salah.

“Yang benar adalah benar dan salah adalah salah. Jangan tidak bersetuju dengan saya kerana anda cemburu dengan apa yang saya ada dalam hidup dan pencapaian saya. Usah bersetuju dengan saya jika saya salah. Kehidupan ini mudah,” titah baginda.

Tunku Ismail bertitah, bola sepak negara semakin mundur bukan hanya disebabkan rasuah tetapi juga kerana mentaliti semua pihak dalam industri tersebut yang lebih tertumpu kepada perkara-perkara kecil daripada gambaran yang lebih besar untuk bergerak ke hadapan.

“Ini adalah mengapa saya tidak menyokong Usahasama Liabiliti Bola Sepak Malaysia Berhad (FMLLP) kerana saya tahu bahawa mereka hanya boneka kepada Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM).

“Kepada segelintir penyokong bola sepak Malaysia, kelab-kelab, media dan laman media sosial, saya juga salahkan anda terhadap kemunduran bola sepak negara,” titah baginda.

Titah baginda, berada dalam penafian tidak akan meletakkan mereka di mana-mana dalam kehidupan. Beberapa pegawai dan peminat bola sepak Malaysia menafikan hakikat itu tetapi seluruh dunia mengenali potensi baginda, wawasan dan pencapaiannya.

“Itulah sebabnya mereka sanggup bekerja dengan saya dan bukan orang lain yang terlibat dalam bola sepak Malaysia,” titah baginda.

Baginda turut menggesa pasukan yang terlibat dalam masalah tidak membayar gaji pemain menyelesaikan isu itu segera kerana pemain merupakan manusia bukan ternakan.

“Untuk Tan Sri Anuar Musa, saya percaya bahawa anda adalah seorang ahli politik yang berpengalaman dan sudah tentu anda tahu apa perkara yang betul untuk dilakukan.

“Untuk Datuk Affendi (Hamzah), Datuk Mokhtar (Ahmad), Datuk Rozabil (Abd. Rahman), Datuk Hamidin (Mohd. Amin) dan semua Exco FAM, ambil perhatian kepada apa yang saya katakan. Saya memerhatikan anda,” titah baginda.

SUMBER-Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2016&dt=0211&pub=Kosmo&sec=Sukan&pg=su_02.htm#ixzz3zolEnnTd Hakcipta terpelihara

No comments:

Post a Comment