Ad

Friday 26 August 2016

Peng Soon, Liu Ying sasar No. 8 terbaik dunia


 
PENG SOON (kiri) dan Liu Ying menunjukkan pingat perak yang dimenangi pada Sukan Olimpik Rio 2016, Brazil pada sidang akhbar di Petaling Jaya semalam.

PASANGAN sensasi beregu campuran negara, Chan Peng Soon dan Goh Liu Ying nyata bersemangat selepas memenangi pingat perak pada Sukan Olimpik Rio 2016, Brazil baru-baru ini dengan menetapkan sasaran baharu iaitu menjadi beregu campuran No. 8 terbaik dunia.

Pada masa ini, Peng Soon dan Liu Ying yang menduduki ranking No. 11 ingin berehat seketika sebelum kembali menjalani latihan September nanti sebagai persiapan melayakkan diri secara merit ke Siri Super Final di Dubai pada 14 hingga 18 Disember depan.

Peng Soon dan Liu Ying mencipta sejarah apabila menjadi pasangan beregu campuran pertama Malaysia memenangi pingat Sukan Olimpik meskipun tewas 14-21, 12-21 kepada pasangan Indonesia, Tontowi Ahmad-Liliyana Natsir dalam perlawanan akhir.

SUMBER-Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2016&dt=0826&pub=Kosmo&sec=Sukan&pg=su_03.htm#ixzz4IQWtrnuL Hakcipta terpelihara

No comments:

Post a Comment