Ad

Saturday 16 April 2016

Lang Merah janjikan pertembungan sengit

15 April 2016 1:08 AM
Carlos KAHE (kiri) kini mula serasi dengan pemain-pemain lain
CARLOS KAHE (kiri) kini mula serasi dengan pemain-pemain lain dan menjadi tonggak di bahagian serangan pasukan Kedah.
ALOR SETAR 14 April – Kedah menjanjikan pertembungan sengit ketika berdepan dengan Johor Darul Ta’zim (JDT) dalam saingan separuh akhir pertama Piala FA di Stadium Darul Aman, Sabtu ini.
Malah jurulatih Kedah, Tan Cheng Hoe sama sekali tidak merendahkan kemampuan anak-anak buahnya itu yang disifatkan mempunyai semangat cukup tinggi untuk bertarung di gelanggang sendiri menghadapi pasukan Harimau Selatan.
“JDT merupakan pasukan yang kuat dan mempunyai kelebihan dari segi pemain mereka dan corak permainan di atas padang.
“Namun saya yakin dengan kemampuan pemain Kedah dan berharap mereka dapat menunjukkan semangat dan komitmen yang tinggi dalam perlawanan itu,” katanya ketika dihubungi semalam.
Selain itu, Cheng Hoe juga optimis apabila Kedah bakal menurunkan kesemua pemainnya termasuk Sandro Da Silva yang mengalami kecederaan sebelum ini.
“Kami akan memperkemaskan barisan serangan yang dikemudikan Carlos Kahe. Carlos dilihat semakin serasi dengan pasukan dan kami berharap mereka mampu me­lakukan serangan bertali-arus untuk merobek gawang lawan.
“Apa yang penting Kedah tidak boleh hilang fokus untuk berdepan dengan JDT seperti ketika perlawanan terdahulu,” katanya.
Kali terakhir Kedah dan JDT bertemu adalah kira-kira dua tahun lalu lantas perlawanan terbaharu ini turut dirasai debarnya oleh peminat kedua-dua pasukan.
Tambah beliau, selain mengharapkan sokongan padu daripada penyokongnya apatah lagi berpeluang bermain di gelanggang sendiri, Cheng Hoe juga mahukan agar mereka menjaga tingkah laku untuk mengelak sebarang insiden tidak diingini seperti Sabtu lepas.
“Saya faham pada peringkat separuh akhir seperti ini tekanan turut dirasai oleh penyokong namun kami harap mereka terus berdisiplin dan tidak melakukan sesuatu yang boleh merugikan,” katanya.


- SUMBER: http://www.utusan.com.my/sukan/bola-sepak/lang-merah-janjikan-pertembungan-sengit-1.260188#sthash.Q0c9Oe0V.dpuf

No comments:

Post a Comment