Ad

Tuesday 8 January 2019

Mat Don sarung jersi Tok Gajah?

Mat Don sarung jersi Tok Gajah?
PEMAIN Kedah menjalani latihan menjelang perlawanan Sumbangsih
PEMAIN Kedah menjalani latihan menjelang perlawanan Sumbangsih menentang JDT di Stadium Mini Taman Ungku Tun Aminah, Skudai hari ini. - UTUSAN/AISYAH MAZALAN
09 Januari 2019 3:00 AM

KUALA LUMPUR 8 Jan. – Tindakan bekas bintang import sensasi Kedah, Liridon Krasniqi menolak tawaran untuk beraksi bersama Perlis me­nguatkan spekulasi dia bakal menyarung jersi Pahang pada saingan Liga Malaysia (Liga M) musim depan.

Pemain tengah kelahiran Kosovo itu mengakui, dia tidak dapat menerima tawaran Singa Utara ke­rana mahu me­nyertai pasukan lain dalam Liga M, dan desas-desus mengenai perpindahan pemain itu ke Pahang timbul selepas dia memuat naik gambar seekor gajah dalam Instagram.


“Kami menghubungi Liridon, malangnya dia sudah menyatakan persetujuan untuk bersama pasukan lain di dalam Malaysia, tapi bukan Per­lis. Jadi, kita terpaksa melupakan hajat untuk mendapatkan khidmatnya.

“Masa semakin terhad untuk memilih import dan kami menggunakan saranan daripada penyokong supaya mengambil pemain import yang pernah bermain di Liga M,” kata Pre­siden Persatuan Bola Sepak Perlis (PFA), Datuk Ahmad Amizal Shaifit Ahmad Rafie dalam sidang akhbar mengumumkan Matt Holland sebagai pengarah bola sepak Perlis di sini, hari ini.

Seandainya Liridon meneruskan karier di Malaysia, ia pasti menghidupkan harapan peminat bola sepak tanah air untuk melihat bintang yang terkenal dengan julukan Mat Don itu menjadi pemain naturalisasi kedua negara kerana melengkapkan syarat lima tahun beraksi di Malaysia.

Sementara itu, Ahmad Amizal berkata, PFA masih berusaha mencari pemain import lain dengan empat atau lima calon sudah disenarai pendek dan akan ditandatangani sebelum berakhirnya tempoh pendaftaran pada 20 ­Februari ini
SUMBERArtikel Penuh: http://www.utusan.com.my/sukan/bola-sepak/mat-don-sarung-8232-jersi-tok-gajah-1.818704#ixzz5c5CVstX9
© Utusan Melayu (M) Bhd

No comments:

Post a Comment