Ad

Saturday 19 August 2017

Soon Huat azam tamat ‘kemarau’ kejuaraan



 PENCAPAIAN terbaik tahun ini buat Goh Soon Huat dan Shevon Lai
PENCAPAIAN terbaik tahun ini buat Goh Soon Huat dan Shevon Lai ialah menjadi naib juara Grand Prix Malaysia Masters dan Terbuka Thailand.

15 Ogos 2017 3:00 AM

KUALA LUMPUR 14 Ogos – Pemain beregu campuran negara, Goh Soon Huat mahu menamatkan kemarau kejuaraan tahun ini dengan meraih pingat emas di temasya Sukan SEA Ke-29 yang sudah membuka tirai pertandingannya hari ini.

Pencapaian terbaik tahun ini buat Soon Huat dan pasangannya, Shevon Lai ialah menjadi naib juara Grand Prix Malaysia Masters dan Terbuka Thailand.

Pasangan yang kini menghuni ranking ke-18 dunia itu berada di prestasi terbaik untuk beraksi di Sukan SEA demi mencapai sasaran pingat emas yang ditetapkan Persatuan Badminton Malaysia (BAM) bagi acara itu.

“Latihan kami berlangsung baik dan dengan tahap keyakinan sekarang ini, kami meletakkan sasaran pingat emas,” katanya ketika ditemui di Akademi Badminton Malaysia, Bukit Kiara, di sini hari ini.

Kesungguhan yang dipamerkan Soon Huat-Shevon serta Chan Peng Soon-Cheah Yee Sea meningkatkan lagi keyakinan negara untuk kedua-dua pasangan itu menyerlah dalam temasya dwitahunan tersebut.

Soon Huat juga bernasib baik tidak dikenakan sebarang hukuman oleh BAM selepas dikatakan melanggar perintah berkurung semasa kem Perhimpunan Atlet Sukan SEA 2017 di Hotel Renaissance.

Isu melanggar perintah berkurung itu didedahkan Setiausaha Majlis Olimpik Malaysia (MOM), Datuk Low Beng Choo dan turut melibatkan penjaga gol futsal wanita negara, Nur Izwani Azman.

Soon Huat memberitahu, dia dan Shevon perlu mengekalkan fokus semasa di dalam gelanggang dan perbaiki strategi permainan.

“Kalau terlalu fikir untuk jadi juara, kami akan berada dalam tekanan. Saya cuma harap dapat beraksi konsisten sepanjang temasya itu,” katanya.

sumberArtikel Penuh: http://www.utusan.com.my/sukan/badminton/soon-huat-azam-tamat-8216-kemarau-8217-kejuaraan-1.515029#ixzz4qCEDKGpt
© Utusan Melayu (M) Bhd

No comments:

Post a Comment