Ad

Friday 25 August 2017

Southgate tabik Rooney



Jumaat, 25 Ogos 2017 | 12:44am
PENGURUS England, Gareth Southgate bersama Wayne Rooney ketika sesi latihan skuad Three Lions. - Foto REUSTERS  
 
LONDON: Pengurus England, Gareth Southgate memberi penghargaan kepada 'karier menakjubkan' Wayne Rooney selepas penyerang Everton itu bersara daripada tugasan antarabangsa.

Rooney mengumumkan semalam dia menutup tirai bersama skuad The Three Lions selepas menjaringkan 53 gol dalam 119 penampilan.

Southgate memanggil Rooney dan menawarkan tempat dalam skuad England untuk kelayakan Piala Dunia berdepan Malta dan Slovakia pada September.

Bagaimanapun bekas bintang Manchester United itu memberitahu Southgate, dia mahu memberi tumpuan untuk kelab baharunya berikutan perpindahan pada penutup musim ke Everton.

"Saya tahu saya bercakap untuk setiap orang apabila saya mengucapkan tahniah buatnya atas karier antarabangsa yang menakjubkan," kata Southgate hari ini.

"Dia berkata dia memikirkannya dengan mendalam mengenai keputusan itu dan dia membuat keputusan untuk bersara daripada perlawanan antarabangsa.

"Kami kemudian bercakap untuk setengah jam lagi mengenai kenapa saya memanggilnya dan kemungkinan peranan yang boleh dilakukannya kerana saya rasa sebagai pengurus anda sentiasa mahu melihat 'sudahkah dia memikirkan mengenai keputusan itu?'.

"Dia sememangnya sudah memikirkannya dan saya faham sepenuhnya sebab dia melakukannya, berhijrah ke Everton dan peluang baharu yang ada buatnya di situ." – AFP
SUMBER-BERITA HARIAN ONLINE  Jumaat, 25 Ogos 2017 | 12:44am

No comments:

Post a Comment