Ad

Thursday 17 March 2016

Amukan Johor FC

Oleh NASRI JAMALUDIN

 

PENYERANG Johor FC, Andres Gustavo (kanan) diasak oleh pemain pertahanan Sarawak, Shahrizam Mohd. pada perlawanan Liga Super di Stadium JCorp, Pasir Gudang malam tadi.

 

JOHOR FC mengamuk di Pasir Gudang.

Malam tadi Bujang Senang menjadi mangsa mereka apabila menang bergaya 3-1 pada perlawanan bola sepak Liga Super di Stadium JCorp, Pasir Gudang.

 

Johor FC tidak menunggu lama untuk memecah kebuntuan apabila memperoleh gol pembukaan seawal minit keempat.

 

Penyerang import dari Argentina, Andres Fuentes Gustavo menyempurnakannya.

 

Begitupun, gol tersebut tidak melunturkan semangat pemain lawan dan mereka bangkit melancarkan serangan, tetapi mudah disekat pertahanan tuan rumah.

 

Ketika perlawanan sudah memasuki minit ke-32, Johor FC berpesta lagi.

 

Andres Fuentes sekali lagi mencatat nama sebagai penjaring bagi membolehkan pasukannya mendahului Sarawak 2-0.

 

Pergerakan berpunca daripada sepakan Eddy Helmi Manan yang terkena pengadil dan Fuentes yang berada pada kedudukan terbaik, menyambar bola tersebut untuk tindakan penyudah yang gagal diselamatkan penjaga gol Sarawak, Mohd. Firdaus Ishak.

 

Pada minit-minit terakhir separuh masa pertama, keadaan berubah. Sarawak berjaya merapatkan jurang selepas memperoleh gol menerusi sepakan penalti oleh penyerang importnya, Nyom Nyom Aloys untuk menjadikan kedudukan 2-1.

 

Sarawak diberikan sepakan penalti selepas pertahanan Johor FC, Mohd. Nurul Azwan Roya tertampan bola dengan tangan ketika mahu menyelamatkan keadaan kucar-kacir di depan pintu gol mereka.

 

Pada separuh masa kedua, aksi semakin rancak apabila kedua-dua pasukan saling berbalas serangan.

 

Namun, Johor FC dilihat lebih berbahaya apabila memperoleh dua peluang keemasan untuk menambah jaringan masing-masing pada minit ke-77 dan ke-78, tetapi tidak menemui sasaran.

 

Malam bergaya Johor FC itu hadir pada minit ke-88 apabila bola lorongan Andres Fuentes disempurnakan dengan kemas oleh Mohd. Ezaidy Mohd. Khadar bagi melengkap kemenangan 3-1.

Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2008&dt=0113&pub=Kosmo&sec=Sukan&pg=su_01.htm#ixzz439uZNo6eHakcipta terpelihara


 

No comments:

Post a Comment