Ad

Thursday 17 March 2016

Kelantan mahu pertahan rekod tanpa kalah

SELEPAS mengharungi lima perlawanan tanpa kalah, Kelantan kini semakin ghairah memburu kemenangan.

 

Mereka kini mencari kemenangan keempat selepas mencatat tiga kemenangan dan dua seri setakat ini.

 

Yang pasti, mereka mahu menjadikan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) sebagai mangsa seterusnya pada aksi yang akan berlangsung di gelanggang sendiri, Jumaat ini.

 

Lebih menggembirakan, skuad Kijang itu juga menerima semula sentuhan bekas ayam tambatannya, Zairul Fitri Ishak yang beraksi cemerlang ketika Kelantan menewaskan Harimau Muda 2-1 di Stadium Shah Alam malam kelmarin.

 

Bekas pemain Kedah itu dilihat sebagai pelengkap kepada pasukan Kelantan yang semakin mempamerkan prestasi cemerlang kebelakangan ini.

 

Pengurus pasukan, Ahmad Jazlan Yaakub berkata kepulangan pemain tersebut memberi suntikan semangat kepada skuad bimbingan bekas jurulatih kebangsaan, Norizan Bakar itu.

 

Katanya, Zairul Fitri telah mendapat pelepasan daripada Kedah dan telah mengikat kontrak selama setahun bersama pasukan Kelantan yang kini berada di tangga keempat liga dengan mengutip sebelas mata.

 

“Kita berjaya membawa pulang dua pemain daripada skuad Liga Super termasuk bekas penjaga gol Terengganu, Sarizan Ismail dan Zairul Fitri untuk memantapkan lagi cabaran Kelantan musim ini.

 

“Kehadiran mereka diharap mampu membantu pasukan ini yang rata-ratanya dibarisi pemain muda dan tidak berpengalaman,” katanya di Kota Bharu semalam.

 

Tambahnya, prestasi para pemain sangat memberangsangkan tetapi dia tetap menuntut anak buahnya untuk mempertahankan rentak konsisten itu.

 

“Pada perlawanan menentang Harimau Muda jentera serangan gagal beraksi cemerlang tetapi jentera tengah berfungsi dengan baik sehingga menjaringkan dua gol,” katanya.


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2008&dt=0116&pub=Kosmo&sec=Sukan&pg=su_06.htm#ixzz43AokFSrs Hakcipta terpelihara

No comments:

Post a Comment