Ad

Thursday 12 November 2015

Lebuhraya KL-Karak, jalan lama ditutup


Oleh Mohd Fauzi AbdullahMohd Firdaus Ibrahim dan Fardy Bungga dan Nadzreen Shah Mohd Salim am@hmetro.com.my
 
Bentong: Lebuhraya Kuala Lumpur-Karak dan Jalan Kuala Lumpur-Bentong (jalan lama) juga ditutup bagi kerja pembersihan.

Perkara itu ditegaskan Ketua Polis Daerah Bentong, Superintendan Mohamad Mansor Mohamad Nor yang berkata, Lebuhraya Kuala Lumpur-Karak ditutup di kedua-dua arah berikutan kerja pembersihan banjir lumpur yang berlaku di kilometer 52.4.
"Di jalan lama pula laluan terpaksa ditutup berikutan terdapat tanah runtuh berskala kecil di beberapa lokasi yang mana kerja pembersihan juga sedang dijalankan," katanya.
Ditanya wartawan adakah betul di laluan lama terdapat 27 runtuhan, Mansor berkata, pemeriksaannya kira-kira 3 hingga 5 pagi tadi di Jalan Kuala Lumpur-Bentong (jalan lama) mendapati terdapat tujuh runtuhan tanah.
Katanya, atas faktor keselamatan kedua-dua jalan terpaksa ditutup dan dia menasihatkan orang ramai yang berhasrat untuk melalui laluan berkenaan menangguhkan perjalanan mereka.
"Jika keadaan mendesak, saya nasihatkan mereka (pengguna jalan raya) supaya menggunakan laluan alternatif," katanya memberitahu, laluan terbabit akan ditutup sehingga kerja pembersihan berjaya dilakukan sepenuhnya.
Artikel ini disiarkan pada : Khamis, 12 November 2015 @ 7:10 PM

- Sumber: http://www.hmetro.com.my/node/92588#sthash.ijpO6JYR.dpuf

No comments:

Post a Comment