Ad

Friday 16 September 2016

Piala Malaysia: Hadwa tidak gentar lawan Selangor

SABTU, 17 SEPTEMBER 2016 @ 10:48 AM
Oleh Syafiq Aznan syafiq.aznan@bh.com.my
 
Penyerang import PKNS FC, Matias Hadwa. KUALA LUMPUR: Tiada rasa gentar disuarakan penyerang import PKNS FC, Matias Hadwa meskipun berdepan cabaran besar pada aksi suku akhir kedua Piala Malaysia bertemu penyandang juara, Selangor di Stadium Shah Alam, malam ini.

 Juara 33 kali itu dilihat memiliki peluang lebih cerah untuk mara ke separuh akhir apabila berkelebihan empat gol di tempat lawan susulan kemenangan 4-3 pada aksi pertama, namun penyerang kelahiran Palestin itu yakin rakan sepasukannya mampu bangkit untuk mengecewakan The Red Giants di laman sendiri.

 "Perlawanan yang besar buat kami namun kami tidak takut memandangkan kami sudah berjaya menangani cabaran daripada beberapa pasukan Liga Super sebelum ini, malah kami berjaya meledak tiga gol pada aksi suku akhir pertama yang lalu.

"Jadi, pengalaman menentang pasukan Liga Super itu akan digunakan sebaiknya bagi memperagakan aksi yang meyakinkan dan kami yakin 100 peratus dengan kemampuan kami. "Kami optimis dapat melakukan kejutan esok (malam ini) sekali gus mara ke separuh akhir Piala Malaysia," katanya ketika dihubungi BH Sukan.

Justeru, dia turut berhasrat untuk merobek gawang skuad bimbingan K Gunalan itu selepas gagal meraih sebarang gol pada pertembungan pertama antara kedua-dua pasukan. "Menjadi tanggungjawab seorang penyerang untuk menjaringkan gol, jadi saya akan cuba sedaya upaya untuk mendapatkan gol bagi membantu pasukan berada dalam keadaan lebih selesa.

"Apapun, kerjasama berpasukan lebih penting dan saya tidak akan mementingkan diri sendiri untuk mengejar rekod peribadi," katanya yang sudah meledak 19 gol buat skuad Semut Merah itu pada musim ini.


Sumber://www.bharian.com.my/node/19345

No comments:

Post a Comment