Ad

Thursday 8 December 2016

16 pemain Harimau Kumbang musim 2016 kekal

DISEMBER 2016
WAN MOHD NOOR HAFIZ WAN MANSOR
6 DISEMBER 2016
 16 pemain Harimau Kumbang musim 2016 kekal
16 pemain Harimau Kumbang musim 2016 kekal Lobo (kanan) antara pertahanan utama Pulau Pinang sejak tahun 2015 yang kekal pada musim hadapan bersama pasukan. -Foto ZAMZURI BAKAR
SEBANYAK 16 pemain pada musim ini dikekalkan oleh Persatuan Bolasepak Pulau Pinang (FAP) bagi menghadapi saingan Liga Malaysia bagi musim 2017.

Memetik laman web rasminya, pemain-pemain tersebut bersetuju untuk terus bersama Harimau Kumbang termasuk pertahanan import, Reinaldo Lobo yang merupakan tonggak utama pasukan sebelum ini.

Manakala tiga lagi import itu iaitu ketua pasukan,Matias Cordoba, Rantin Martin dan Jeoung Seouk tidak lagi bersama Pulau Pinang.

15 lagi pemain yang kekal adalah Elias Sulaiman, Faizat Ghazali, Failee Ghazali, Darwira Sazan, Syukur Saidin, Abdul Qayyum, Redzuan Suhaidi, Sani Anuar Kamsani, Syamer Kutty Abba, S Kumaahran, Jafri Firdaus Chew, Azrul Ahmad, Mafry Balang, Rafiuddin Roddin dan Faiz Subri.

Tambah FAP, proses pemilihan baharu pada fasa terakhir dan akan diumumkan selepas semua perkara membabitkan kontrak selesai.

"Pihak pengurusan akan mengumumkan pemain-pemain baharu dalam masa terdekat setelah rundingan kontrak dan pemeriksaan kesihatan selesai," katanya.

Pengumuman itu sedikit-sebanyak meredakan kebimbangan penyokong Pulau Pinang mengenai persiapan pasukan selepas pelantikan bekas pemain Manchester United, Ashley Westwood sebagai pengendali baharu Pulau Pinang bagi musim 2017

SUMBER-SINAR HARIAN ONLINE 6 DISEMBER 2016

No comments:

Post a Comment