Ad

Saturday 26 April 2014

Harimau Malaya elak jerat Filipina

 
KIM SWEE (dua dari kanan) mengendalikan sesi latihan skuad Harimau Malaya di Wisma FAM, Kelana Jaya baru-baru ini.

JURULATIH sementara Harimau Malaya, Datuk Ong Kim Swee menganggap pertembungan menentang Filipina di Cebu malam ini tidak sama jika dibandingkan dengan aksi persahabatan di Stadium Majlis Perbandaran Selayang pada 1 Mac lalu.

Kim Swee percaya Filipina akan memberikan tentangan lebih hebat berbanding aksi di Selayang memandangkan The Azkals memiliki kelebihan beraksi di laman sendiri.

Justeru, beliau berharap anak-anak buahnya mempamerkan aksi cemerlang dalam usaha meraih keputusan positif dalam aksi persahabatan tersebut.

"Saya tahu Filipina memiliki satu pasukan lebih baik pada perlawanan kali ini jika dibandingkan aksi di Selayang Mac lalu.

"Pada masa sama, saya dapat menjangkakan bahawa perlawanan esok (malam ini) lebih sukar kerana kami beraksi di gelanggang mereka.

"Tiada pasukan yang mahu bermain untuk seri atau kalah. Jadi saya harap kami mampu melakar kejutan dengan memenangi perlawanan tersebut.

"Apa pun taktikal yang saya gunakan, pasti sedikit berlainan daripada pertemuan persahabatan di Selayang sebelum ini yang berakhir seri tanpa jaringan," kata Kim Swee semalam.

Sementara itu, jurulatih Filipina, Thomas Dooley tidak menganggap kehadiran pemain kelab Denmark, Esbjerg FB, Jerry Lucana dan Martin Steuble daripada kelab Switzerland, FC Will 1990 memberi kelebihan buat The Azkals.

"Sebenarnya, kami berdepan banyak masalah kecederaan dan ini saja pemain yang saya mampu kumpulkan.

"Mungkin ada sedikit perubahan membabitkan lima hingga enam pemain berbanding pasukan yang saya turunkan di (Selayang) Kuala Lumpur sebelum ini.

"Namun, kami tetap menganggap aksi ini sebagai satu perlawanan yang cukup penting sebagai persiapan menghadapi Piala Cabaran AFC bermula 20 hingga 30 Mei depan," katanya.

RUJUKAN –KOSMO ONLINE 27.4.14

No comments:

Post a Comment