Ad

Friday 8 August 2014

Konvoi 2,713 Proton dalam rekod Guiness

 
LAMBANG PERPADUAN... Datuk Seri Dr. Mahathir Mohamad semalam mengetuai konvoi 2,713 kereta Proton pelbagai model merentasi Jambatan Pulau Pinang sempena sambutan Hari Kebangsaan ke-41.
Perdana Menteri memandu sendiri Proton Wira daripada model yang pernah dilepaskan di Kutub Utara oleh pasukan ekspedisi terjun bebas Malaysia. Beliau ditemani oleh Pengerusi Kumpulan DRB-HICOM, Tan Sri Mohd. Saleh Sulong dalam kereta itu.

Isteri Perdana Menteri, Datin Seri Dr. Siti Hasmah Mohd. Ali turut menyertai konvoi di dalam sebuah kereta lain bersama isteri Salleh, Puan Sri Akmal Abdul Salam.

Konvoi kereta sejenis yang dianggap terpanjang di dunia itu dilepaskan oleh Ketua Menteri Pulau Pinang, Tan Sri Dr. Koh Tsu Koon di Plaza Tol Perai kira-kira pukul 5.20 petang.

Turut sama ialah Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan isterinya Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail.

* SEBAHAGIAN daripada deretan kereta Proton yang menyertai acara merentasi Jambatan Pulau Pinang sempena Hari Kebangsaan di Pulau Pinang, semalam.

SUMBERhttp://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=1998&dt=0831&pub=Utusan_Malaysia&sec=Muka_Hadapan&pg=fp_02.htm#ixzz39r7nX7tR © Utusan Melayu (M) Bhd

No comments:

Post a Comment